מהמרכז הרפואי ״שמיר״ אסף הרופא הודיעו הערב (שבת) על פטירתה של חולת קורונה בת 88 שאושפזה במחלקת הקורונה בבית החולים בתחילת השבוע, לאחר שנמצאה חיובית לנגיף - והיא הקורבן ה-44 במספר בישראל, עוד נמסר כי היא סבלה ממחלות רקע שונות ונפטרה עקב סיבוכי הנגיף.

במקביל, עדכן משרד הבריאות את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה בישראל, וכעת נאמד מספר החולים במדינה על 7,851 בני אדם, מתוכם 126 מוגדרים במצב קשה (108 מונשמים), 165 בינוני והיתר קל. לפי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה חלה עלייה של כ-10% בקרב המאושפזים במצב קשה, ועלייה בשיעור דומה גם בקרב המונשמים. כמו כן, נמסר כי 458 בני אדם החלימו מהנגיף ושוחררו לביתם.

נתוני משרד הבריאות 4.4 שעה 20:30 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 4.4 שעה 20:30 (צילום: משרד הבריאות)

ד"ר נליה קרביץ, בת 89 שסבלה ממחלת לב כרונית, מתה לאחר שנדבקה בקורונה. היא הועברה למרכז הגריאטרי נאות התיכון ביפו בהוראת משרד הבריאות ביום רביעי שעבר, ומשם לבית החולים איכילוב. קרביץ, ניצולת שואה, עלתה לארץ בשנת 1973 ועבדה כרופאה בבית החולים סורוקה עד שפרשה לגמלאות. בני משפחתה אמרו היום כי התנגדו להעברתה למוסד ביפו ודרשו לאשפזה, אך לדבריהם נמסר להם כי "אין אופציה אחרת".

קרביץ, אם לשניים וסבתא לארבעה נכדים, שהתה בשנים האחרונות במחלקה הסיעודית במשען בבאר שבע. בני משפחתה נפרדו ממנה בשיחת טלפון. "השמענו לה את הנכדים ואמרנו לה שאנחנו אוהבים אותה, סיפר בנה, מיכה. הדיירת מצטרפת לארבעה דיירים נוספים ממשען שמתו אף הם מהנגיף, בהם דיירת נוספת היום, בת 67 עם ריבוי מחלות רקע קשות.

ד''ר נליה קרביץ ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
ד''ר נליה קרביץ ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בנוסף, גבר בן 76 נפטר בבית החולים ברזילי כתוצאה מנגיף הקורונה. החולה אושפז בתאריך 24/3 במחלקה המיוחדת לחולי קורונה ומצבו התדרדר והוא הונשם. מצבו הוחמר מאוד ולמרות טיפול, החולה נפטר.

ב"כאן" דווח כי מתחמי "היבדק וסע" עובדים היום במתכונת מצומצמת, וכי המתחמים בערים הגדולות: תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ומודיעין, יחלו לפעול רק בצאת השבת. עוד דווח כי גורם במערכת הבריאות אמר כי היא אינה מצליחה להשתלט על מספר הבדיקות הגבוה, בשל המחסור בחומרי הבדיקה.