שר הביטחון נפתלי בנט אמר הערב (שבת) בריאיון בחדשות 12 כי אם רוצים לחזור לשגרה, יש להעביר את האחריות לניהול המשבר למשרד הביטחון: "אנחנו לא מלינים על כלום, כולנו מנסים לעזור. זה לא עניין של מטוש, זה הרבה יותר מורכב. צה"ל ומשרד הביטחון מגויסים לעזור עם ישראל להתגבר על הקורונה".

"כרגע האחריות על בתי אבות ומוסדות גריאטריים הם על משרד הבריאות כפי שרה"מ הכריע, עם זאת אנחנו מעניקים עזרה וכוח אדם בהיקפים עצומים, אנחנו נטלנו אחריות על הזנת קשישים ברשויות, השבוע נטלנו אחריות על 300 מקבצי דיור של קשישים אבל עד הרגע הנוכחי רה"מ לא נתן את האחריות על בתי האבות למשרד הביטחון. אנחנו מוכנים לעזור לנצח את הקורונה, יחד עם צה"ל ומשרד הביטחון", אמר בנט.

לדבריו: "אם רוצים שמערך הבדיקות יצליח, היה צריך להעביר אותו לצה"ל ולמשרד הביטחון, זה עניין מורכב, מדובר גם לגייס חברות פרטיות, חברות הייטק שתקועות בצנרת. כולנו עושים את כל המאמצים כולל המוסד, אני מוכרח לומר שאם נרצה להתמודד ולפתוח את כלכלת ישראל, צריך להעביר את הסמכויות כמה שיותר מהר למשרד הביטחון. אנחנו במלחמה ביולוגית מול הטבע. משרד הבריאות הוא גוף רגולטורי ולא גוף מבצע".

עוד אמר בנט: "ככה או ככה אם האחריות היא על משרד הבריאות, אנחנו לא מחכים. צה"ל מטפל ב-200 אלף זקנים ביום, הוא בבני ברק מזה שבוע, אנחנו בכל החזיתות. ניכנס מתחת לאלונקה. למנות בן אדם שמנהל את האירוע. יש את ראש הממשלה שמתווה מדיניות, ואחד צריך להיות זה שיוביל. אנחנו יודעים את העבודה".

בהתייחסו להקמת הממשלה אמר: "אנחנו תמיד בכל המצבים פועלים נגד שחיתות וחשובה לנו ריבונות ושמערכת המשפט לא תהיה בידיים של מי שלא מאמין במה שאנחנו מאמינים. נתניהו יחליט על קווי היסוד בממשלה, אם זו ספינה שנוסעת בכיוון שאנחנו מאמינים בו, נצטרף. אם לא נשאר בחוץ. אני לא נותן ציון לליצמן. הציבור הישראלי הבין שהקורונה היא קטלנית לזקנים ולאוכלוסייה בוגרת. שנים אחרי הקורונה יזכרו את הגדולה ואת הערבות ההדדית של עם ישראל שהם החזית. כולנו ביחד בעזרת השם ננצח את קורונה".

מנהל הרכש במשרד הביטחון חתם על הסכמים עם חמש רשתות המזון הגדולות בנוגע לחלוקת מזון לכ-350 אלף קשישים לקראת ליל הסדר. היקף הרכש הוא כ-40 מיליון שקל. בהודעה נמסר כי "מטרת ההסכמים היא להבטיח זמינות ופריסה ארצית לצורך ליקוט, אריזה והפצה של סלי מוצרים לקשישים שהוגדרו על ידי משרד הרווחה". בתוך כך, כל רשת תידרש לספק עשרות אלפי סלים הכוללים מצות, קמח מצה, שמן, סוכר, יין תירוש, קפה, תה, עוגיות, תבלינים ועוד.