דליה סלמונה בת 84 נפטרה הבוקר (ראשון) בבית החולים סורוקה כתוצאה מנגיף הקורונה. סלמונה, אשר סבלה מריבוי מחלות רקע קשות ומורכבות, הועברה לפני כמה ימים לבית החולים מבית האבות "משען" בבאר שבע, והיא הנפטר השישי במספר מבית אבות זה. סלמונה הותירה אחריה שלושה ילדים ועשרה נכדים, ובעברה הייתה האחות האחראית של המחלקה הניורוכירורגית בסורוקה.

נכדתה של סלמונה, סיפרה: "את מרבית חייה גרה בבאר שבע, הייתה אחות ראשית בסורוקה. יש לה שלושה ילדים ונכדים. היא הייתה אישה נהדרת ועזרה המון. היא נכנסה למחלקה הסיעודית לפני כחודש, לאחר כמה שנים שהתגוררה בדיור העצמאי במקום. היא הייתה בטיפול רגיל בסיעודית בגלל שבר שעברה. אחרי הרבה ימים שסירבו לעשות בדיקות אז עשו לה, ורק ביום חמישי הודיעו לנו שהיא נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. ביום שישי חלה הידרדרות במצבה והיא פונתה לטיפול בבית החולים סורוקה. לא נתנו לנו להיפרד ממנה, לא במשען ולא בבית חולים. לא דיברנו איתה כמה שבועות. הייתה לה מטפלת שגם אותה הכניסו ישר לבידוד ולא היה דרך לתקשר. ביקשנו ממשען להכניס לה טלפון, התחננו לדבר איתה, להיפגש איתה ולא נתנו לנו, היא הייתה שם ממש לבד".

בנה צחי הוסיף: "אין לי תלונות לצוות. בתוך משבר בסדר גודל עולמי, כשכל מערכת הבריאות לא מתפקדת, אני לא חושב שאפשר לבוא בטענות למישהו. אנחנו עמוק בתוך זה ועדיין מקבלים ידיעות סותרות. בית האבות עובר תחת ייעוץ של משרד הבריאות. היא לא הבינה שהיא נמצאת במחלקה הסיעודית כי היא שברה את האגן. היא לא תמיד זכרה שאבי נפטר. אחותי שוחחה איתה והיא נשמעה כרגיל.

"ביום שישי בבוקר החלה הידרדרות. היה לה לחץ דם נמוך וסטורציה נמוכה. הסתבר שהיא הגיעה כבר במצב אנוש. ליבי עם הצוות במשען. הם גם נחשפו לקטסטרופה. אני בטוח שהם עשו מה שהם יכולים במסגרת הקושי וחוסר היכולת לטפל במצב. לוקח זמן להבין שאתה נמצא במשבר כזה ומצליח לנהל אותו", הוסיף הבן. "ליוויתי אותה למיון ולאשפוז. אף אחד לא חשב שמשהו כזה יקרה. הייתי צריך להזכיר לה כמה פעמים שהיא במיון. ושהיא לא אחות בסורוקה. היא אמרה כל הזמן 'אני אחות בסורוקה. אני יכולה לטפל באנשים'. לצערי בשעות האחרונות לא היינו לידה. אבל היינו איתה".