ראשי רשויות מתחו ביקורת נוקבת על התנהלותו של משרד הבריאות במשבר הקורונה. כך עולה מהתכתבויות בין ראשי רשויות, אשר הגיעו לידי "מעריב".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, כתב בהתכתבויות לעמיתיו: "רק לאחר שהקמתי חמ"ל עצמאי אצלי בעיר, הצלחנו להגיע לכל החולים המאומתים ולבודד את כל מי שהגיע איתם במגע ובכך להציל רבים אחרים. חשבתי שמצב החירום גובר על הביורוקרטיה שהורגת, תרתי משמע, אבל כרגיל התבדיתי...".

ביבס המליץ בפני עמיתיו לשלוח לבידוד את מי שנדבק - "על בסיס אחריות חברתית ובאופן אנונימי ובלי שמות. תושבים חולים ירשמו את המסלולים שלהם, כדי שנציל חיים של אחרים".

יעקב ליצמן ובכירי משרד הבריאות במסיבת העיתונאים (צילום: משרד הבריאות)
יעקב ליצמן ובכירי משרד הבריאות במסיבת העיתונאים (צילום: משרד הבריאות)

ראש מטה מרכז השלטון המקומי, לירון דורון לוי, הבהיר שאין צורך בהזדהות של החולים בקורונה, אלא רק בגילוי סולידריות למיגור ההדבקות של הקהילה הבריאה.

מההתכתבויות עולה ביקורת בקרב ראשי רשויות, על כך שמשרד הבריאות אינו מעביר מידע חיוני לרשויות המקומיות לגבי חולים בקורונה שנמצאים בתחומי הרשויות, ולעתים נוצר נתק בין פקידים במשרד לבין הרשויות המקומיות.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הציעה שראשי הרשויות יפעלו להטלת סגר מלא. "אנחנו חייבים לשכנע את ראש הממשלה להטיל סגר מלא על כל המדינה עוד לפני ליל סדר והחג, אחרת ההשלכות עלולות להיות הרות אסון ולא נצליח לצאת מהמצב הזה ולהחזיר את המשק בהדרגתיות לשגרה לאחר פסח".

בסוף השבוע מתח ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ביקורת על היעדר כמות מספקת של בדיקות לגילוי נדבקים בקורונה. הוא התריע שברמת גן, הגובלת עם בני ברק, שיעור התחלואה מקורונה היה בימים האחרונים כפול לעומת תל אביב וגבעתיים. 

"אם הייתה אפשרות לקחת בדיקות למעבדות פרטיות, העירייה הייתה מממנת את זה, אבל מעבדות פרטיות אינן מבצעות את הבדיקות", הוא טען.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "נתונים ומידע מתפרסמים ומועברים מדי שעה לרשויות המקומיות".