המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס הבוקר (שני) בגלי צה"ל להחלטה הצפויה להטיל סגר מלא בישראל במהלך ערב פסח, ולעימות בכנסת בינו לבין מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, במהלכו אמר גרוטו לאחרון: "אל תבלבל את המח".

"מחר נעלה ל-10,000 בדיקות ביום", הכריז גרוטו בפתח דבריו. "בשבוע האחרון היינו צריכים להסתמך על ייצור מקומי. מה שקרה הוא שהמקומות שמהם הזמנו נפלו בגלל אמברגו. כל מקום בעולם נאבק עכשיו על חומרים של בדיקות, יש ממש מלחמת סחר. בימים הקרובים יהיה תו תקן למסכה ואז נוכל להתאים מסכות גם לבעלי זקנים".

זאב רוטשטיין (צילום: מרק ישראל סלם)
זאב רוטשטיין (צילום: מרק ישראל סלם)

מומחים אומרים שרואים את האור בקצה המנהרה. יש התייצבות במספר החולים?
"העלייה נמשכת, אבל בקצב מתון יחסית. אני חושב שזה עדיין מוקדם מדי לאופטימיות. המקרים הקשים בדרך כלל מגיעים רק שבועיים אחרי ההידבקות, אז צריך לראות מה יהיה בשבוע של פסח בריכוזים הבעייתיים. יכול להיות שנצטרך לחכות גם שבוע אחרי פסח כדי לראות אם החג לא עשה נזק. הדבר הכי חשוב שהוא שפסח יתקיים בצורה המצומצמת ביותר שניתן". 

"בכל המדינה צריך לשמור על הסגר", הוסיף המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. "במקומות שאנחנו מזהים אותם כמוקדים צריך לבלום את ההתפשטות. האם יהיה סגר מוחלט בליל הסדר? כמו שזה נראה כרגע התשובה היא כן. תהיה אכיפה חזקה בעניין הזה כדי שכל אחד יישב רק עם משפחתו".

איבדת את קור הרוח מול מנכ"ל הדסה.
"ברגע שהוא אמר שמשרד הבריאות מטעה בנתונים, אז זה הוציא אותי משלוותי". 

אלו שיקולים אישיים שלו?
"אני לא יודע מה עומד מאחורי זה, כנראה שאלו שיקולים אישיים. הוא אמר שאנחנו משקרים במספר הבדיקות. יש לנו נתון מדויק ומערכת ממוחשבת שבודקת את מספר הבדיקות בכל רגע נתון. אני לא מבין מה עומד מאחורי זה".