הממשלה אישרה הנחיות חדשות לציבור שצפויות להגביל אף יותר את התנועה ברחבי הערים במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ברחבי הארץ. שר הביטחון נפתלי בנט התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל והביע שביעות רצון מהתנהגות הציבור והטיפול של צה"ל במשבר, אך הוסיף כי "בשביל לפתוח את הכלכלה אחרי פסח נצטרך הרבה יותר בדיקות".

השר אמר כי "המצב בארץ בסך הכל בשליטה. היקף ההדבקה בציבור הכללי הוא סביר, למרות שאנחנו לא יודעים מהו בגלל שעשינו יחסית מעט בדיקות. יש מוקדי תחלואה גדולים בערים חרדיות. הבשורה הטובה היא שאנחנו בטיפול מסיבי כדי להגן על האוכלוסייה הפגיעה. חיילים החלו להביא מנות מזון חמות לקשישים והעסק מתקתק, אז אני בסך הכל אופטימי. כדי לפתוח את הכלכלה אחרי פסח נצטרך הרבה יותר בדיקות".

בנט המשיך: "כרגע צה"ל ומערכת הביטחון מטפלים ב-350 אלף בני אדם - קשישים ומבוגרים שצריך לתמוך בהם בהזנה. בנוסף, יש את פיקוד העורף שעונה לאלפי טלפונים ביום, ומלבד זאת אנחנו עושים רכש אדיר של ציון מגן ומסכות. אנחנו מביאים את כל הציוד שנועד להגן על הצוותים הרפואיים. מערכת הביטחון בפעולה אדירה של חדשנות בתחום הסבת מערכות הנשמה ועוד. יש פה שיתוף פעולה יוצא מן הכלל". 

המערך של צה״ל למאבק בקורונה (צילום: דובר צה''ל)
המערך של צה״ל למאבק בקורונה (צילום: דובר צה''ל)

סגר כללי לקראת פסח?
"אזרחי ישראל ממושמעים מאוד. הסיבה שאחוז התמותה ביחס לאחוז ההדבקה הוא כמעט הנמוך בעולם היא שבישראל הפנימו שצריך לשמור על סבא וסבתא, אבל מרחוק. אנחנו לא צריכים לבוא עם פטיש כשממילא הציבור מתנהג בצורה טובה". 

"אני לא יודע היום אם יש בישראל 20 אלף או 200 אלף נדבקים, אף אחד לא יודע", המשיך בנט. "משרד הבריאות בסופו של דבר הוא רגולטור, הוא לא גוף ביצוע. אנחנו לא מומחים לרפואה, וזה סיפור מאוד מורכב שרק צה"ל ומשרד הביטחון יכולים לעשות. אני לא חפץ בטריטוריה, רק להחזיר את האנשים לעבודה. אנחנו עוזרים ככל יכולתנו למשרד הבריאות לעמוד במשימות עד שההחלטה הזו תתקבל". 

לדבריו, "הגישה הבסיסית של משרד הבריאות לא רואה בבדיקות פתרון, ואני כן רואה בה פתרון. אני חושב שרה"מ ושר הבריאות קיבלו בתחילת הדרך החלטות נכונות, אבל אני משוכנע שאנחנו צריכים כמה שיותר מהר לפתוח את הכלכלה ובתי הספר". 

המוסד גנב ציוד?
"אני לא אענה על זה. כולנו עובדים בצורה מאוד אגרסיבית ומתוחכמת כדי להציל חיים. יש לנו תעשיות ישראליות מפוארות. רואים עבודה מאוד יפה".

קורונה - שאלות ותשובות