עובדים מטעם עיריית רמת גן הקימו הבוקר (שני) גדרות ברחובות הגובלים עם העיר בני ברק. הגדרות מנעו מעבר הולכי רגל בין שתי הערים. עם תחילת העבודות סברו תושבים כי את העבודות מתבצעות על ידי המשטרה או כוחות הביטחון אבל כאשר הבחינו בכלי רכב של עיריית רמת גן הבינו שהיא עומדת מאחורי הקמת הגדורת. 

ברמת גן הסבירו כי הגדרות נועדו למניעת התפשטות נגיף הקורונה, זאת לנוכח שיעורי ההידבקות הגבוהים בבני ברק הגובלת עם העיר. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, טען כי שיעור התחלואה לנפש ברמת גן מקורונה כפול לעומת ת"א וגבעתיים וזאת לנוכח הסמיכות לבני ברק. בעקבות הסערה שפרצה הודיעה עיריית רמת גן על הסרת הגדרות בתנאי שיהיה פיקוח על מעבר של הולכי רגל בין שתי הערים. 

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין אמר: "משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה תיזכר לדיראון עולם. האיש שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים". 

לדבריו, "עיריית בני ברק מוחה בתוקף על מעשה נבזי ומכוער של "שכנות טובה" מצד עיריית רמת גן שבחרה בצעד מחליא ללא כל סמכות, כפי שקבע גם שר הפנים אריה דרעי. תושבי בני ברק שומרי חוק ומתנהלים בהתאם להנחיות, הקמת הגדרות היא צעד אלים שמתאים להתנהלות של עבריינים, ומזכיר תקופות אפלות בעבר היהודי".

עובדי עיריית בני ברק מסירים את הגדרות (צילום: עיריית בני ברק)
עובדי עיריית בני ברק מסירים את הגדרות (צילום: עיריית בני ברק)

סגן ראש העיר בני ברק, עו"ד גדליהו בן שמעון אמר: "ההתנהלות של כרמל שאמה לא מכובדת.  בימים בהם אנו נדרשים לערבות הדדית וסולידריות, שאמה עושה את ההפך הגמור ומרבה את הפילוג והקיטוב. לנבחרי ציבור יש אחריות. מצופה ממנו לנהוג בהתאם". תושבי בני ברק מחו: "שמו אותנו כמו בגטו. מי שמע על דבר כזה שראש עיר מחליט שהוא כולא אנשים מהעיר הסמוכה? באיזו סמכות הוא עושה דבר כזה?".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "שום התקפה עלי לא תגרום לי לקבל החלטה שתסכן חיי תושב אחד. בשעה האחרונה כלי התקשורת מפיצים שני שקרים מוחלטים. השקר הראשון מנכ"ל משרד הפנים מעולם לא הורה לי דבר אלא עזר לבקשתי לשכנע את משטרת ישראל לסגור את הפרצות. השקר השני על פי הסיכום עם ראש העיר בפועל של בני ברק שום עובד עירית בני ברק לא יגע בשום דבר בר"ג. לכן הודעת הדוברות מלאת הרהב לפיה "גיבורי עירית בני ברק בדרך לפרק" היא שקר מוחלט וככל שתבוצע ויופרו ההסכמות נגיב בהתאם. לא יהיו מעברים מופקרים מר"ג לבני ברק וההיפך שיסכנו את חיי תושבי שתי הערים וככל שיהיו ולא יטופלו נטפל בהם אנחנו".

מעיריית רמת גן נמסר: "משטרת ישראל הודיעה לעירית רמת גן שבעקבות מצוקת כוח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה מתוך ה-70. מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפרי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות. כל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור על פי חוק האחריות לבריאות הציבור מובילה למסקנה שראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ראש עיריית רמת גן עושה, שוב, דין לעצמו ומתגלה כמפר חוק סדרתי, ובעיקר כאדם שאיבד את טיפת החמלה והסולידריות האחרונה. תושבי רמת גן צריכים להתבייש בו".