חילוקי דעות נרשמו היום (שני) בקרב חברי וועדת השרים שהוסמכה להטיל סגר על יישובים ועל שכונות מסוימות בארץ, במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

אי ההסכמות נוגעות בעיקר להצעת הסגר על השכונות בירושלים, כאשר בתור אלטרנטיבה מוצעת האפשרות להטיל הגבלות תנועה נוספות על כל המדינה ולא לסגור יישובים ספציפיים. הוועדה כאמור צפויה לקיים דיון והצבעה אחר הצהריים.

במהלך הלילה אישרה הממשלה בפגישה טלפונית מספר החלטות המתייחסות למאבק בנגיף הקורונה. בין היתר, גובשו הוראות חדשות ביחס להגדלת התקציב שיוקדש לסיוע הכלכלי לאזרחים, וכן הנחיות חדשות לציבור שצפויות להגביל אף יותר את התנועה ברחבי הערים במטרה למנוע את התפשטות הנגיף ברחבי הארץ.

ועדת השרים הסכימה להגדרת "אזור מוגבל" של המפקד הצבאי באזור יהודה ושומרון. התקנות קובעות כי החל מהכרזת יישוב מסוים כמוגבל, יחולו עליו הכללים הבאים, ביניהם איסור של יציאת אזרחים המתגוררים ביישוב שלא לצורך חיוני, בכללותו טיפול רפואי, עבודה חיונית, לוויה של קרוב מדרגה ראשונה, העברת קטין להורה שחי בנפרד וכן הלאה. יציאת האזרח מהאזור מותנית באישור מול הגורמים הרלוונטיים. 

בנוסף, קיימת הגבלה גם על כניסת תושבים שאינם מתגוררים ביישוב המוגדר מוגבל במהלך תקופת הסגר. כניסה ליישוב כזה תחייב נשיאת אסמכתא שתינתן אך ורק לתושבי קבע באזור, כניסת גופי הצלה וביטחון, כניסת צוותים רפואיים, עובדים חיוניים כעובדי רווחה ועובדים סוציאליים, כניסת עיתונאים, כניסת אספקה ושירותים חיוניים וכן הלאה. 

קורונה - שאלות ותשובות