גורם בכיר בצה"ל תיאר היום (שני) את מאמצי הסיוע של אוגדה 98 בעיר בני ברק ביממה האחרונה: "המשימה שלנו להציל חיים ולסייע לאוכלוסייה האזרחית, המאמץ המרכזי שלנו להכניס מזון לעיר ומשימת פינוי של תושבים בהתאם לצרכים השונים. ביממה האחרונה חולקו כ- 15 אלף מנות מזון למענה מידי לאוכלוסייה הנזקקת לכך על פי הצרכים שנקבעים על ידי הרשות המקומית והמטה המיוחד שהוקם בעיר בניהולו של אלוף במילואים רוני נומה". 

הגורם הבכיר אומר כי בשעות הקרובות תתחיל האוגדה והלוחמים מחטיבת הקומנדו והצנחנים הכנסה של חבילות מזון ומוצרי היגיינה לטובת חג הפסח לבתי התושבים. "המשימה שהצבנו באוגדה היא עד ערב החג להצליח להכניס לעיר 1000 טון מזון, זו כמות אדירה ונפעיל לטובת המאמץ הזה, רכבים רבים ומשאיות".

אחד האתגרים המורכבים ביותר של מערכת הבריאות הוא להוציא את רוב החולים לטיפול מחוץ לעיר, ולהוציא אותם מתוך הבתים הצפופים. המשימה הזו נתקלת בקשיים ובסוף השבוע התפנו מהעיר רק כ- 100 חולים, מאז שהאגודה נכנסה פונו עוד כשלושים חולים וזו עדיין כמות נמוכה. נעשים מאמצים להרחיב את מאמצי ההסברה והחשיבות בנושא זה. הגורם מבהיר כי בכל מקרה האחריות הרפואית היא של גומרי המקצוע וצה"ל מלווה זאת בתיאום ובפעולות נוספות.

מבחינת התחושות של החיילים אמר: "החיילים חדורי מוטיבציה הם עובדים קשה, פתחנו מרכזים לוגיסטיים וחיילים רבים לא ישנו במהלך הלילה על מנת לעמוד במשימת הכנסת המזון לעיר. עד הרגע הזה פגשנו רק הכרות תודה ואת הכרת הטוב מצד האזרחים. פגשנו אנשים שזקוקים לעזרה, שם דבר אחר לא היה, בדיוק להפך".

בהתייחסו להטלת המשימה האזרחית על האוגדה המובחרת אמר: "מהרגע שהבנו שיש אתגר אזרחי ואפילו מצוקה הבנו שביכולות המיוחדות של האוגדה, יש לנו את האמצעים המתאימים לבצע את המשימה הזו וביקשנו ממפקד פיקוד העורף את המשימה המורכבת ביותר".

לגבי המיגון האישי של החיילים מפני הידבקות, אמר הבכיר שלכל החיילים יש את הציוד הנדרש מכפפות ועד מסיכות מגן: "אנחנו מאוד מקפידים על הנהלים שנקבעו ספציפית גם למשימה הזו. חיילים עד עכשיו לא פנו אליי ותיארו חששות מפני הידבקות, אני מניח שיש כאלה שחוששים, אבל הם מבינים את המשימה ואין סיבה לחשש כל עוד נקפיד על הנהלים שקבענו".