תקנות צו בריאות העם ממשיכות להיטמע גם בקרב הציבור החרדי, ובימים האחרונים אף נתקבלו דיווחים מקרב הציבור אודות חולים מאומתים שהפרו את ההנחיות, ויצאו את ביתם. במוקד הטלפוני של המשטרה התקבל היום (שני) מגורם בקהילה החרדית אודות חולה מאומת, תושב נתניה, שלמרות ההנחיות יצא מביתו והוא עושה את דרכו למאה שערים. במשטרה ביצעו איכון לאיתור החולה, והצליחו לבצע מעצר, והוא מובא לחקירה במשטרה. לאחר מכן יועבר או לבידוד או לאשפוז.

בנוסף כוחות משטרה נפרסו על כביש 1 ועצרו לבדיקה כל אוטובוס שחלף במקום, הן בשל אכיפת מספר הנוסעים באוטובוס והן כדי לבדוק הפרה של התקנות בנסיבות אחרות. כך קרה שזוג הורים חרדים ושלושה ילדיהם שעשו דרכם מתל אביב לירושלים כדי לעשות את החג, הורדו מהאוטובוס סמוך לצומת חמד ועל כל חפציהם האישיים נשלחו חזרה לביתם בתל אביב.

עוד קודם לכן איתרו שוטרי מחוז ירושלים שני בתי כנסת שפעלו האחד בשכונת הבוכרים והשני בשכונת מאה שערים כשבכל אחד מהם ריכוז של 30 מתפללים. השוטרים רשמו דוחות לכל אחד מהמתפללים ובתי הכנסת נסגרו לאלתר.

גם במודיעין עילית איתרו שוטרים בית כנסת שפעל על גג אחד הבניינים בעיר ובתוכו כ – 20 מתפללים בניגוד לצו בריאות העם. כל מתפלל חזר הביתה עם קנס שנרשם לו בגין הפרת התקנות. שלשום ביצעה המשטרה ביצעה מעצר של חולה מאומת שעלה על האוטובוס בדרכו בכביש 1.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מובילה בימים אלו את המאמץ הלאומי לאכיפת התקנות לשעת חירום בהתאם למדיניות הממשלה בנוגע לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לצד משימה מורכבת זו, ממשיכה המשטרה כל העת לשאת באחריות המוטלת עליה גם בשגרה, לשמירת הסדר הציבורי, אכיפת החוק ושמירה על בטחון הנפש והרכוש. פעילות המשטרה לפיקוח ואכיפה מתבצעת בכל רחבי הארץ מהיבשה, מהאוויר ומהים, במגוון אמצעים וכוחות שיטור.

במשטרה החלו את תדרוכם וקליטתם של 700 חיילי צה"ל נוספים אשר מתגברים את כוחות המשטרה ומשמר הגבול, זאת במטרה להרחיב את הנוכחות במרחב הציבורי ולחזק את המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף. עד כה נפתחו במשטרה 144 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף נפתחו 44 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן, עד כה נרשמו ע"י המשטרה 14,907 דו"חות, בחלוקה הבאה:

🔹הפרת חובת בידוד- 151 דו״חות.
🔹הפרת חובת דיווח על בידוד למשרד הבריאות– 12 דו״חות.
🔹הפרת הוראת גורם מוסמך לשהות במקום בידוד מטעם המדינה- 4 דו״חות.
🔹סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 580 דו"חות.
🔹הפעלת עסק\מקום בניגוד לתקנה 5(א) – 497 דו"חות. 
🔹הפעלת חנות בדרך של פתיחה לציבור – 65 דו"חות. 
🔹יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות – 10,939 דו"חות.
🔹שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר – 1,966 דו"חות.
🔹תפילה בניגוד לתקנות – 534 דו"חות.
🔹איסורים נוספים שנקבעו בתקנות – 159 דו"חות.