מחמירים את הענישה על הפרת ההנחיות: בצה"ל העלו בסוף השבוע את רף הענישה על אי־הקפדה על הנחיות משרד הבריאות לנגיף הקורונה והתאמתן למסגרת הצבאית. במסגרת הענישה, מפקדים וחיילים הודחו מקורס בבסיס ההדרכה של אגף התקשוב בעיר הבה"דים ועשרה חיילים צפויים להיכנס לעשרה ימי מחבוש.

העונש החמור נעשה בעקבות תחקיר צה"לי, לאחר שתועדו תמונות של קבוצת חיילים מתקבצת יחד ומתחבקת בניגוד לפקודות. האירוע התרחש לאחר סיום ארוחת הסדר בבסיס ההדרכה של אגף התקשוב בקריית ההדרכה (עיר הבה"דים). הבירור באירוע זה נערך בראשות אלוף, ראש אגף התקשוב וההגנה בסיב"ר, שהחליט, כאמור, לנקוט צעדי ענישה הנחשבים קשים ביחס לאירוע המדובר. בין השאר הוחלט על הדחת מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה שאליה משתייכים החיילים והדחת עשרה לוחמים הנמצאים בהכשרה בקורס לוט"ם של אגף התקשוב בסייבר. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קיבל את מסקנות האלוף, אך החליט להחמיר עוד יותר וקבע כי החיילים יודחו גם מתפקידי לחימה מלבד להדחתם מהקורס.

קורונה: הרמטכ״ל אביב כוכבי מבקר בבני ברק (צילום: דובר צה''ל)
קורונה: הרמטכ״ל אביב כוכבי מבקר בבני ברק (צילום: דובר צה''ל)


באירוע אחר בוצע תחקיר לאחר שהתפרסמו תמונות חריגות של לוחמים מחטיבת הקומנדו כשהם ישנים בצפיפות על מזרנים על מדרכות העיר בני ברק. מתשובת צה"ל עלה כי הלוחמים נרדמו בזמן ההמתנה להסעה לבסיסים בסיום חלוקת מזון בבני ברק במהלך הלילה. לטענת צה"ל, מפקד שהבחין בחריגה, העיר את החיילים ופיזר אותם. בשלב מאוחר יותר נמסר מצה"ל כי נעשתה שיחה הבהרה וחידוד נהלים עם החיילים.