זוהיר יוסוף, ראש מועצת דבוריה, התראיין הבוקר (ראשון) ברשת ב' והתייחס לנתוני ההדבקה ביישובו. ביישוב, בו מתגוררים עתה כ-10,500 תושבים, נדבקו 502 תושבים לנגיף, מתוכם 23 זוהו כנשאים חיוביים של וירוס הקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, כעת מתגוררים ביישוב 42 מבודדים בפועל. במהלך הראיון, הטיל את האשמה להתפשטות המחלה בעירו בבית אבות ביבניאל, שחלק מדייריו חלו במחלה.

"אנחנו לא רוצים שתהיה הדבקה המונית, הצבנו משטרה בכניסה לכפר והתחלנו לעשות המון בדיקות. לא יוצאים מהבית. זה התחיל מ-35 עובדים שעבדו בבית אבות ביבניאל עם זקנים שחלו במחלה", אמר ראש המועצה. 

יש לך ביקורת על המוסד ביבניאל?
"יש לי ביקורת, הגשתי תלונה במשטרה נגד המנהלת שם, שעשתה חצי בידוד. אין דבר כזה. הנהלת בית האבות אחראית להדבקה, אני מטיל עליהם את כל האחריות". 

כמה חולים יש בדבוריה?
"מתוך 10,500 תושבים בערך, יש כ-29 חולים ואנחנו מחכים לתוצאות של 400 בדיקות נוספות", העריך יוסוף.

מנגד, בנה של אחת מדיירות בית האבות ביבניאל, שחלתה בנגיף, טוען: "אני לא מסכים עם ראש העיר. מה שאני טוען זה שאחד המטפלים מבחוץ הגיע עם זה. זה לא אחד המטופלים נדבק. שלושה שבועות לפני ההידבקות של האדם הראשון, נאסרה הכניסה של בני המשפחות של המטופלים לשם. אני לא יודע מה קרה בדרך עם המטפלים ואיפה הם היו, אבל מה שבטוח הוא שהמחלה הזו מגיעה ממגע או מרוק. זאת אומרת, שהמחלה לא הייתה באוויר, אלא אחד המטפלים הגיע עם המחלה מבחוץ".

קורונה- שאלות ותשובות