לאחר שאתמול הנחה להגביר את הפיקוח על 7,000 חולי הקורונה שנמצאים בבידוד בבתיהם, הרחיב היום (שני) השר לביטחון פנים גלעד ארדן את סמכויות הפקחים העירוניים, כך שמהיום גם הם מוסמכים לאכוף ולהטיל קנסות בגין שהייה במקומות ציבוריים שנאסרו בתקנות, כגון חוף ים, גן ציבורי, גן שעשועים, מקום או עסק שפעילותו אסורה, אם הם במרחק של למעלה מ-100 מטרים מהבית, וזאת ללא צורך בליווי של שוטר. באמצעות הסמכתם כאמור, יוכלו הפקחים העירוניים להוות ״מכפילי כוח״ למשטרה ברחבי המדינה.

עד כה, הוסמכו הפקחים לקנוס בתי עסק שפעלו בניגוד להוראות, וכעת לאחר תהליך הסמכה שיזם המשרד לביטחון הפנים, הם יופעלו על ידי הרשויות המקומיות גם במרחב הציבורי, בתיאום עם משטרת ישראל.

כזכור, השר ארדן קיים אתמול דיון מיוחד לקראת מבצע אכיפה ופיקוח על בידוד חולי הקורונה שאמורים לשהות בביתם. הדיון התקיים בהשתתפות מ״מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, פיקוד המשטרה, נציגי משרד הבריאות, המל"ל ומשרד המשפטים באמצעות שיחת וידאו. מטרת הדיון הייתה להגדיר את משימת הפיקוח אחר מיקום 7,000 חולי הקורונה השוהים בבתיהם כמשימה בעדיפות ראשונה כיום של משטרת ישראל במלחמה בקורונה. 

המשטרה אוכפת בת''א את ההנחיה לחבוש מסיכות (צילום: אבשלום ששוני)
המשטרה אוכפת בת''א את ההנחיה לחבוש מסיכות (צילום: אבשלום ששוני)

בדיון ביקש השר ממשרד הבריאות להיות אחראי להנחות את קופות החולים וכלל הרופאים לעדכן את הכתובת העדכנית בה ישהה החולה בתקופת החלמתו, כדי שהמשטרה תוכל לבצע את הפיקוח ואת ביקוריה בכתובות העדכניות. בנוסף הנחה השר את המשטרה לתת דגש על פיקוח חולים ולתעדף אותו על פני מבודדים לא חולים וכן שיהיה מינימום מכסות של ביקורי בית בשבוע.

כמו כן הנחה ארדן את המשטרה להתמקד באכיפה בעיקר ביישובים בהם מספר החולים הגבוה ביותר ובפרט במחוזות תל אביב וירושלים, וכן לגבש נוהל ביקורים רגיש, בהתחשב בכך שהפיקוח מתבצע מול חולים מאומתים שאינם בקו הבריאות.