תמר מטרני מהיישוב ברקן שבמועצה האזורית שומרון נפטרה אתמול לאחר שחלתה בקורונה, כך נמסר מהמועצה. מטרני בת ה-40, שסבלה ממחלות רקע, היתה מורדמת ומונשמת במשך עשרה ימים, אך מותה נקבע בביה"ח קפלן ברחובות. היא הותירה אחריה זוג הורים ושני אחים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח עם בני המשפחה ואמר להם כי הוא כואב את כאבם וכי המועצה תעמיד לרשותם כל סיוע שיידרש. "זו טרגדיה נוראית, עובדי המועצה ותושבי השומרון משתתפים באבלה הכבד של המשפחה. משפחת מטרני הינה ממייסדי ההתיישבות ויש להם זכויות רבות. אני ושאר עובדי המועצה מלווים את המשפחה ונסייע ככל שיידרש", מסר דגן.

מטרני התגוררה במעון עלה מוריה בגדרה, אשר בבדיקות שנערכו בו בסוף השבוע האחרון מצאו כי הוא בעל שיעור הדבקה של 24%. מצבת הנדבקים במקום עמדה על 27 דיירים ועשרה אנשי צוות. למרות המצב הקשה, הורי הדיירים הסבירו כי ישנה התעלמות מצד משרד הרווחה שלא מספק עבור המעון את התנאים לצאת מהמשבר.

"לא יכול להיות שמוסד הרווחה עם מספר הנדבקים הגבוה בישראל זוכה לכזאת התעלמות מהמשרד הממונה עליו. משרד הרווחה לא פספס אף הזדמנות לטעות במשבר הזה, מרמת היחס לילדים שלנו ועד לדברים הבסיסיים ביותר כמו תקציב למיגון הצוות המטפל שנמצא בחזית ומסכן את עצמו", אמרו, "לצערנו נראה שרק כשיהיו כאן מתים מישהו ברווחה יתעורר כי יפחד מוועדת חקירה, אנחנו דורשים מהם להתעורר כבר עכשיו ולהפסיק את ההזנחה וההפקרות הזאת באוכלוסייה שנמצאת במצוקה קשה גם בשגרה אז על אחת כמה וכמה גם בימים אלו".

ממשרד הבריאות נמסר הבוקר כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל- 11,868 בני אדם. בין המאושפזים ישנם 181 חולים שמצבם מוגדר קשה, בהם 136 מונשמים. עוד נמסר, כי מספר החולים שמצבם בינוני עומד על 168, מספרם של החולים שמצבם מוגדר קל עומד על 9,402 וכ-2,000 חולים החלימו. בנוסף עדכן משרד הבריאות כי 9,459 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בוצעו ביממה האחרונה​.