ביקורת קשה על גורמי האכיפה בעקבות תיעוד אירוע שהתרחש היום (שלישי) בעיר בני ברק, במהלכו נראו שוטרים כשהם פועלים להפסקת שידור תפילה מביתו של הזמר החסידי רולי קידמן, המתגורר בעיר. השר לביטחון פנים ונושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, מיהר להתייצב לצד המשטרה והביע את תמיכתו בכוחות, וספג בתגובה מתקפה חריפה מצד חברי הכנסת הדתיים. בהקשר זה, יש לציין שלפי החוק, השוטרים היו חייבים להיכנס לדירה בעקבות תלונות רבות שהגיעו משכנים על רעש בלתי סביר מהדירה. 

המשטרה עומדת על כך שמארגני התפילה נהגו שלא כדין והפרו את החוק. גורמים במשטרה טוענים כי לזמר ולנוכחים האחרים הגיעו דוחות, שלא נרשמו בסופו של דבר בעקבות ריבוי התלונות. 

בפוסט שכתב בחשבון הטוויטר שלו, ציין ארדן כי קיבל עשרות פניות הנוגעות למקרה, שהובילו אותו לבקש מהמשטרה לבחון את האירוע. "אני מבקש מהציבור לזכור ששוטרי ישראל מתמודדים בימים אלו עם עומס אדיר ואלפי אירועי, הם מבצעים אכיפה למען בריאותנו ומסכנים את בריאותם למען האזרחים", כתב השר.

"לפני ששופטים את השוטרים לרעה על כדאי תמיד לחכות עד לבירור כל הפרטים. כמובן ייתכן ויש גם טעויות או אפילו התנהגות לא ראויה. אני תמיד אעשה כל שביכולתי כדי שהיא תטופל. אנו בימים בהם ראוי להרבות באהבת חינם ולספור עד עשר לפני שמדברים סרה במי שפועלים למען כולנו" הוסיף. 

המשטרה עוצרת תפילה שהועברה בשידור חי בפרדס כץ. צילום: באדיבות כיכר השבת

ח"כ אורי מקלב מטעם מפלגת דגל התורה תקף בחריפות את תגובות המשטרה באירוע, אותו כינה "מקומם ומרתיח, והוסיף כי "להקת צלמים ואנשי תקשורת עורבים שעות רבות בבני ברק, בחסות המשטר, לתמונה מעוותת או סרטון מסיט. אך להפריע בתפילה בציבור בימים האלה מותר. המקרים החוזרים ונשנים של התנהלות המשטרה, ההתנכלות לציבור והתחושה שהכל מותר נגד הציבור החרדי, מעמיקים את חוסר האמון הניכור וכן את אי היכולות לשיתוף פעולה. השוטרים בפעולתם נותנים לגיטימציה ומעצימים את הסטיגמות נגד הציבור החרדי - אנו נדרוש בירור ומיצוי הדין ברמה הפיקודית כנגד השוטרים". 

גם חה"כ יעקב אשר, חבר במפלגתו של מקלב, הגיב לשר ארדן ואמר: "בימים שהציבור בבני ברק מסתגר בבתים, נדרשת רגישות גבוהה שתתלווה ואף תוביל את הנחישות הנדרשת  בפעולות אכיפה הכרחיות. המראה של שוטרים מתפרצים לדירה שנעשתה בה פעילות המעודדת את הציבור להישאר בבית בתפילות החג, צורם מאוד ומדיף ריח של התנכלות מכוונת, יש להנחות את השוטרים שלפני שפועלים בכוח יש להפעיל את המוח".

ח"כ מיכאל מלכיאלי, חבר במפלגת ש"ס אמר כי "מצער מאוד לראות מראות שכאלו. פריצה לבית עם כוחות גדולים, כאילו מינימום מדובר בפשיטה על מעבדה ליצור סמים. מדובר בשלושה אנשים שפעלו על פי הוראות משרד הבריאות וכל מטרתם הייתה לעשות תפילה שמחה".

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, התייחס לאירוע ואמר: "הפריצה הזאת מקוממת ולא מקובלת. התפילה הזו התקיימה על פי כל הכללים וההוראות ובסיכום מוקדם שלי עם קציני המשטרה. לא היתה כל התקהלות במקום ושום דבר אחר שהצריך פריצה ראוותנית שכזו. למרות שלאחר התערבותי התפילה חזרה להתקיים, אדרוש בדיקה ובירור מול הפיקוד המשטרתי, על מנת לוודא שמקרים מצערים כאלו לא יחזרו על עצמם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה מתושבי המקום אודות רעש חזק מאוד באמצעות רמקולים שהוצבו במרפסת דירה בעיר בני ברק. עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, פנו למחזיק המקום בכדי שינמיך את עוצמת המוזיקה וכך עשה תחילה.

לאחר עזיבת השוטרים את המקום, התקבלו פניות נוספות מאזרחים שדיווחו כי המוזיקה הוגברה שוב כפי שהיה קודם לכן.  השוטרים שבו למקום ודפקו על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש, לא פתחו את הדלת והתעלמו, ולכן נאלצו השוטרים להיכנס לדירה דרך המרפסת. למרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה נוספת תוך ניתוק מערכת ההגברה ללא מתן דוחות. נדגיש כי פעילות אכיפה זו אינה קשורה לתקנות לשעת חירום או למניעת התפשטות נגיף הקורונה כלל".