משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ישנה רמת תחלואה גבוהה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד, וביקש מציבור התושבים של הישובים דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום להשאר בבתים. על פי הנתונים, יש כרגע 31 חולי קורונה מאומתים ביישובים אלו.

אתמול ושלשום פעל בחניון האחורי בקניון חוצות כרמיאל דרייב אין הבדק וסע, ששירת את תושבי כרמיאל, משגב, ראמה, נחף, בענה, דיר אל אסד ומג'ד אל כרום.

ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול יישובי בית הכרם משה קונינסקי, אמר: "להערכתנו, במרחב המונה כ-150 אלף תושבים, עדיין קיימים נשאים וחולים רבים יותר שאינם מאובחנים ואני רואה חשיבות רבה בהמשך הבדיקות והמגבלות ושמירה על ההנחיות ביישובים שבהם התחלואה גבוהה במיוחד".

לדבריו של קונינסקי, כבר ב-24 במרץ הוא התריע בפני משרד הבריאות על החשש מהתפרצות נגיף הקורונה ביישובי האשכול, וכלל דרישה להקמת דרייב אין הבדק וסע וסיוע נוסף לנוכח המצב. 

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר ועדת הבריאות ברשימה המשותפת, הודיע כי הגיע לסיכום על מנכל מד"א, אלי בין, וראש מועצת דיר אל אסד על פתיחה מידית של תחנת היבדק וסע בדיר אל אסד היום זאת בעקבות העליה במספר הנדבקים ביישוב כפי שמתגלה מפרסום משרד הבריאות. דר טיבי  ביקש מהתושבים עם תסמינים להתקשר למדא ולהגיע להיבדק. טיבי הוסיף: כולנו מגויסים למאבק בהתפשטות וירוס הקורונה ויש להיענות להוראות משרד הבריאות , להישאר בבית ולא להתקהל.

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) צייץ בטוויטר: "אני שב ומתריע על תת-בדיקה מדאיגה וחמורה ביישובים הערבים, שעלולה להוביל לאסון בממדים חסרי תקדים. חסרות לחברה הערבית עשרות אלפי בדיקות, באופן מידי, כדי שנקבל תמונה טובה יותר ביחס לאוכלוסייה הכללית. האזרחים הערבים מהווים 20% מהאוכלוסייה, אבל פחות מ-10% מסך הנבדקים".