האכיפה במגזר הערבי ובמגזר החרדי: לנוכח העלייה בתחלואה ביישובים הערבים, דובר צה״ל הודיע הערב (רביעי) כי התקיים דיון הערכת מצב בעניין הסיוע הצבאי לאזרחים, בראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות ראשי הרשויות של המגזר.

בין השאר עלה כי מאז החלה חלוקת המזון במגזר הערבי לפני כשבועיים, חולקו מעל ל-185,000 מארזים למשפחות. בנוסף, מסרו בדיון כי גויסו כ-80 אנשי מילואים יעודיים לרשויות הערביות בכל רחבי הארץ, בנוסף למשרתים הפזורים בשטח.

כאמור, משרד הבריאות עדכן כי ישנה רמת תחלואה גבוהה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד, וביקש מציבור התושבים של הישובים דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום להשאר בבתים. על פי הנתונים, יש כרגע 31 חולי קורונה מאומתים ביישובים אלו.

יו״ר בל״ד, וראש וועדת משנה קורונה בחברה הערבית ח״כ אמטאנס שחאדה, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו התייחס לנושא, וכתב כי ״ביקור ביישובים הערבים מבהיר שאין שום בעיית משמעת. הבעיה היא שהטיפול והבדיקות החלו באיחור משמעותי ועדיין לא בהיקף הנדרש. הממצאים הקשים החלו להתגלות בעיכוב מיתר המדינה. נמשיך לפעול עם חדר המצב בחברה הערבית כי להגדיל את כמות הבדיקות ולהכין תוכנית פעולה מתאימה לחודש רמדאן״.‬

בנוסף, ממשיכה האכיפה המוגברת גם במגזר החרדי, כאשר כוחות משטרה איתרו במהלך החג, בשכונת גאולה בירושלים, ברית מילה שהתקיימה ברחוב, בה נטלו חלק מעל 200 משתתפים. במהלך פיזור ההמון הושלכו ביצים לעבר השוטרים, נעצר חשוד בגין תקיפת שוטרים וארבעה דוחות נרשמו בגין הפרת הצו.

מהמשטרה נמסר כי ״הפעילות נמשכת ברחבי העיר, על מנת לוודא שכלל האזרחים נשמעים ומקיימים את ההנחיות, על מנת לשמור על בריאותם ושלומם״. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי לא יבקש מהממשלה להאריך את הסגר על בני ברק ועל השכונות בירושלים.