ראש שירותי הבריאות לציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, התייחסה הבוקר (חמישי) באופטימיות זהירה למצבה של ישראל במאבק בנגיף הקורונה, בראיון לכאן ב'. ""שיטחנו את העקומה. ליבי יוצא לכל מי שנפגע מהמחלה. אנחנו במצב טוב", אמרה פרופ' סדצקי.

סדצקי התייחסה גם לטענות על מחדל בתהתנהלות משרדה בנושא הבדיקות: "אין לנו נתון כמה זמן לוקח לקבל תשובה לבדיקת קורונה. יש הרבה גופים בשרשרת הזאת. לפעמים שלב לוקח יום, לפעמים לוקח ארבעה ימים. יש אנשים שמקבלים תשובה. חלק גדול מההתפרצות בארץ לקח 24 שעות לקבל תשובה, אח"כ היו בעיות לוגיסטיות, לכן הבעיה שונה".

היא התייחסה גם לדרישה הציבורית, כביכול, להקלה בהוראות הסגר: "לא הבאנו את זה כי שיעמם לנו. אנחנו מתמודדים עם מצב קטן באמת, שיש גבול מה אפשר להגיע ואנחנו יכולים לעשות מה שיכולים. הייתי רוצה שנוכל אבל אין פתרון קסם. רוצים לעשות נכון ולא להגיע למצב של סין ואיטליה, שאנשים מתחרים על מכונות הנשמה ובעיות בכלכלה. יש פה דברים שהם הפעילות העיקרית: מצד אחד למצוא מה לא יביא אותנו לאסון ומצד שני לעשות צעדים יעילים".

בתוך כך, התראיין הבוקר גם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בגל"צ, והתייחס אף הוא להצעות לסיום הסגר: "ראשון הקרוב זה מוקדם מדי להחזיר את הגנים, אבל בהמשך זה יצטרך לקרות. לא נדחה את זה עד פתיחת שנת הלימודים הבאה. אני חושב שצריך לעשות פתיחה רחבה, לאפשר פעילות גופנית מחוץ לבית. דבר שני, אחת הבעיות הגדולות ביותר שלנו היא שיש פער של עשרה ימים בין הצעדים שאנחנו עושים לתוצאות בשטח. אנחנו מנסים ככל שניתן לקצר את משך הזמנים. חלק תלוי בנו, זה עניין של בדיקות מהירות יותר, וחלק תלוי בציבור".

גרוטו התייחס גם לטענות על מחדל בבתי האבות: "אני חושב שהמילה הזו קשה מדי, אני מסכים שהיו דברים שאפשר היה לעשות טוב יותר. לא בטוח שכל הדברים היו ניתנים למניעה. אנחנו צריכים לבדוק איפה פספסנו. זו האוכלוסייה שנמצאת בסיכון הכי גבוה, והכי חשוב זה למנוע את כניסת הנגיף למקומות האלה".