ועדת הקורונה בראשות חבר הכנסת עפר שלח מתכנסת היום (חמישי) לארבעה דיונים על קשיי התכנית הכלכלית, סוגיית הבדיקות, מחירי המסכות וכספי פיקדון המסתננים. הדיון הראשון יתקיים בין השעות 11:00-10:00 והוא עוסק בקשיים ביישום התכנית הכלכלית להתמודדות עם הנגיף. בדיון ישתתפו: אסף וסרצוג, סגן ממונה על התקציבים במשרד האוצר, איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים, עו"ד רועי כהן נשיא להב, דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי למו"מ על חבילת החילוץ למשבר הקורונה, שחר תורג'מן, יו"ר קבוצת בריל.

בין השעות 11:45-11:00 יתקיים דיון בסוגיית בדיקות המעבדה לזיהוי נגיף הקורונה. בדיון ישתתפו: דר' אודי קלינר, סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' אלון חן, נשיא מכון וייצמן. בין השעות 12:15-11:45 יתקיים דיון בצורך בפיקוח על מחירי המסכות. בין המשתתפים: כפיר בטט, יו"ר ועדת המחירים במשרד האוצר,  נציגת ועדת המחירים במשרד הבריאות". 

בשעה 12:15 יתקיים דיון בנושא שחרור כספי הפיקדון של עובדים זרים שהם מסתננים. בדיון ישתתפו בין היתר פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ עודד פורר, סגר את דיון הישיבה לעניין אישור ערבות מדינה לעסקים גדולים נוכח כך שהחשב הכללי לא עלה לשיחת הזום בה אמור היה להשתתף: "התנהגותו של החשב לא ראויה, שנציג ציבור סוגר את הזום כי נאמרו דברים שלא נשמעים לו, זה לא ראוי"

ח"כ פורר הודיע כי הדיון לא יתקיים עד שהחשב יגיע וישתתף בדיון במסגרתו עמדה על הפרק הקמת הקרן ההלוואות לעסקים גדולים: "החשב יתכבד ויגיע ונוכל לקיים דיון ולהצביע, כנראה שהחשב לא רוצה לאשר קרן לעסקים גדולים".

ח"כ פורר פתח את הישיבה בביקורת נוקבת על התנהלות האוצר: "אני אמרתי שכוננה הוועדה הזו, שהוועדה תהייה מסלול ירוק לכל בקשה של סיוע שיכול להזרים סיוע למשק, אבל היא לא תהפוך את המסלול הירוק לבדיחה ולא תהפוך לחותמת גומי של כל דבר שיגיע לפה, שלא עומד בשום סטנדרט כלכלי בסיסי", אמר.
 
"כל הבקשות שלנו פה לא נענות, הרופאים, החיילים הבודדים, כל הבטחה שניתנה פה לא קוימה, גם של החשב הכללי, ביקשנו לדעת כמה בקשות הוגשו לקרן ההלוואות ולא אושרו ולא קיבלנו. כנראה שמערכת היחסים בין הממשלה לכנסת לא ברורה, אך אתם מחויבים לדווח לנו. באנו בידיים נקיות, והוועדה לא התנהלה לפי שיקולים פוליטיים, אבל אי אפשר להפוך את זה שכל מה שתביאו נעביר בלי שתיקחו את ההערות שהובאו בפניכם", הוסיף. 

בהמשך לדברים לא עלה החשב להשתתף בדיון, ויו"ר הוועדה ציין כי הדבר מכוון: "התנהגותו של החשב לא ראויה, שנציג ציבור סוגר את הזום כי נאמרו דברים שלא נשמעים לו, לא ראוי. לא נקיים את הדיון ולא הצבעה, עד שהוא יעלה לדיון. החשב יתכבד ונוכל לקיים דיון להצביע, כנראה שהחשב לא רוצה לאשר קרן לעסקים גדולים, כמו שהוא לא רוצה לאשר מספיק הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. החשב יתכבד ויגיע לכאן ונוכל לקיים דיון ולהצביע, כנראה שהחשב לא רוצה לאשר קרן לעסקים גדולים".