נסוגים מ"ליל הסגר": ועדת השרים להגדרת ״אזור מוגבל״ קבעה בישיבה טלפונית שהתקיימה הערב (חמישי) כי העיר בני ברק ורובעים מסוימים בעיר ירושלים יוכרזו כ"אזור מוגבל" למעבר. ההכרזות נכנסו לתוקפן היום (יום חמישי, 16.04.2020) בשעה 18:00. עוד הוחלט, כי רובעים מסויימים בעיר ירושלים, בהתאם למפת מינהלים קהילתיים, יהיו גם הם מוגבלים עד לתאריך 19 באפריל 2020.

הוועדה החליטה להקל במגבלות החלות על תושבי האזור ולקבוע שההגבלות יחולו על האזור אך ורק בקשר לכניסה או יציאה ממנו באמצעות תחבורה ציבורית, למעט מוניות.

הוועדה רשמה את הודעתה של עיריית בני ברק שלפיה תדאג העירייה לפינויים של 700 חולים משטחה של העיר למלונות המיועדים לבידוד חולי קורונה, וכי יהיה איש קשר לגבי כל בניין בעיר אשר יסייע בתיאום עזרה וסיוע לחולים ולמבודדים המתגוררים באותו בניין.

קורונה: מפת החלוקה לרובעים של ירושלים (צילום: עיריית ירושלים)
קורונה: מפת החלוקה לרובעים של ירושלים (צילום: עיריית ירושלים)

אלו הרובעים בהם יחולו ההקלות החל מהערב בשעה 18:00:
רובע 1, וזאת למעט עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום.
רובע 2, וזאת למעט אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא.
רובע 3, וזאת למעט אזור תעשיה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם.
רובע 5, למעט מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד ורובע 7, למעט א-טור, מנהל מוסדי הר הצופים, עיסאוויה והגבעה הצרפתית.

מכל אחד מהאזורים תתאפשר יציאה למקום העבודה וחזרה ממנו.

כזכור, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החלה את הישיבה בשעות הצהריים המוקדמות, במטרה לדון באפשרות להקל בסגר שהוטל על בני ברק ועל מספר אזורים בירושלים, בשל נתוני התחלואה הגבוהים בנגיף הקורונה בשטחן. השרים צפויים להחליט כי הסגר יצומצם בהיקפו, אך לא יבוטל לחלוטין.

קורונה: אכיפת המשטרה במאה שערים, ירושלים (צילום: מארק ישראל סלם)
קורונה: אכיפת המשטרה במאה שערים, ירושלים (צילום: מארק ישראל סלם)

כזכור, לאחר שבועיים בהם העיר בני ברק הייתה תחת סגר מלא בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, החליטו הלילה בתום התייעצות ראש הממשלה, שר הבריאות, שר הפנים, השר לביטחון פנים וראש המל״ל כי הסגר על העיר לא יחודש.

בנוסף הוחלט, כי העירייה תעשה מאמצים לפנות עד ליום ראשון בערב את החולים מהעיר לבידוד במלוניות, כדי למנוע מקרי הדבקה נוספים. כמו כן הוחלט, כי התחבורה הציבורית בעיר לא תחודש למעט קו פנימי.

בתוך כך, סגן ראש עיריית בני ברק, עו"ד גדליהו בן שמעון, הגיב לפרסומים סביב ריענון מגבלות הסגר, והחרגה של עירו ביציאה משגרת הקורונה: ״הסגר נכשל כישלון חרוץ. הניסיון להחזיר את המחסומים לבני ברק, נועד לרצות גורמים אנטי חרדים בלבד. אנחנו קוראים לחברי הממשלה לא להיכנע לפופוליזם זול אלא לבצע צעדים אמיתיים, על מנת להוציא את החולים מהעיר. זה הפיתרון היחיד היעיל בעת הזו״.