בעקבות ההצהרה שנשא הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נחשף מסמך תו תקן המכונה "התו הסגול" שעל בסיסו התקיים הדיון המקדים בממשלה ביחס להקהלות בהנחיות לציבור, שמטרתן לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. 

המסמך, המכונה התו הסגול, הוא מסמך המלצות של המל"ל, המתווה את אסטרטגיית היציאה ממשבר נגיף הקורונה. המסמך מכיל בתוכו את קווי הפעולה הכלליים ליציאה מדורגת מהקפאת המשק בכפוף להנחיות.

הנחיות התו הסגול מכילות בתוכן גם תקנות קודמות, בתוכן החובה לעטיית מסיכה ביציאה מהבית, שמירת מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם, שמירה על היגיינה ושמירת מרחק של 100 מטרים מהמרחב הביתי, למעט פעולות המותרות: יציאה לעבודה, קבלת שירותים רפואיים או משפטיים, פעילות ספורט מותרת, תפילה על פי הכללים, פעילות חינוך מותרת וכן הלאה. 

מבחינת הנחיות ספציפיות למקומות העבודה, מהיום תחל חובה למנות אחראי שיהיה אמון על שמירת הכללים במקום העבודה, מסיכות בעת העבודה למעט בשהייה לבד, שהייה של שני אנשים בחדר של עד 20 מטרים. כמו כן, ההמלצה לעבודה מהבית עדיין תקפה. 

כמו כן, התו תקף גם לגבי חזרה לשגרה במערכת החינוך היוחד תוך שמירה על הגיינה ומרחק, התרת תפילה של עד עשרה אנשים על מנת להשלים מניין, והקלה ביציאה לפעולות ספורטיבית בחוץ, שתותר עם בן זוג קבוע.

קורונה - שאלות ותשובות