הסתדרות המורים התייחסה היום (ראשון) לדרישה להחזיר ימי לימוד בחופש הגדול בעקבות הימים הרבים שהחסירו התלמידים עקב משבר הקורונה, ומסרו כי "לא ניתן מעבר לתשעה ימים".

בהודעה שפרסם הארגון הוסבר כי "הסתדרות המורים הייתה הראשונה להתגייס לסיוע במשבר הנוכחי, נכנסנו מתחת לאלונקה ונתנו תשעה ימים בחופשת הקיץ, שהשווי שלהם 450 מיליון שקלים ביום, כלומר מעל 4 מיליארד שקלים. אין אף איגוד שתרם מעצמו כל כך הרבה כסף. לעובדי ההוראה אין ימי חופשה צבורה וכל מה שהם נותנים בא על חשבונם. עכשיו מנסה האוצר לנצל את המצב, מסית נגד עובדי ההוראה, משסה בהם את ציבור ההורים והכל במטרה לגזול מהם את חופשת הקיץ".

עוד נמסר בהודעה, כי "עכשיו, אחרי שאנחנו נתנו למעלה מארבעה מיליארד שקל למשק, שמי שצריך, יכניס את היד לכיס וישלם. עובדי ההוראה מיישמים את המדיניות של משרד החינוך, שהוא המעסיק שלהם. הלמידה רחוק אפקטיבית, שומרת על קשר רציף בין תלמיד למורה ולגננת, שומרת על קשר בין הילדים עצמם, שומרת על רצף למידה ומאפשרת לייצר שגרה של ביטחון בבית. לא ניתן, לא לאוצר ולא לבעלי אינטרסים לפגוע בלמידה מרחוק כדי לגזול מעובדי ההוראה את החופש שלהם, שמגיע להם ע"פ חוק. הסתדרות המורים לא תיתן מעבר לתשעה ימים שניתנו. עובדי ההוראה לא מכייפים עכשיו, הם סגורים בבתיהם, עובדים, מלמדים ונותנים מעצמם למען כלל תלמידי ישראל".

הבוקר התייחס שר החינוך רפי פרץ לביקורות בנוגע למדיניות "הלמידה מרחוק" של משרד החינוך, והסביר כי "מסמך הלמידה מרחוק מהווה סטנדרטיזציה, אין כאן דבר שהוא חובה. בנינו כלים רבים וכל מנהל ומורה יחליטו באיזה אופן הוא נעזר בכלים אלו".

רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב פרץ: "החלטנו להוציא המלצות למנהלים ולמורים כדי לעשות סטנדרטיזציה של הלמידה מרחוק. עלו טענות שהלמידה מרחוק לא מספיק רצינית, ושיש מקומות שאין בהם למידה משמעותית, ושהכל תלוי בהשקעת המורה. הוצאנו מסמך למנהלים ולמורים הממליץ על האפשרויות ללמידה מרחוק - סטנדרטיזציה ומסגרת, אך בסופו של דבר על המנהל והמורה מוטלת החובה לקחת מהלו"ז את מה שמתאים לגיל ולאופי הכיתה". 

"אני מאמין במורים והמנהלים, ומברך על יוזמות דומות של למידה מרחוק", המשיך פרץ. "אנחנו דואגים לפלטפורמה ולמסגרת - באולפנים, אתר עם תכנים ולוח שעות. דאגתי לחבר את סלקום טי.וי, פלאפון, פרטנר והוט לשידורים שלנו, וגם פתחנו כיתה וירטואלית. אין כאן דבר שהוא חובה, כל מנהל ומורה יחליטו באיזה אופן הם נעזרים בכלים האלו".

למידה מרחוק (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)
למידה מרחוק (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)

לדבריו, "משבר הקורונה מאתגר את מערכת החינוך, ואנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור לשגרה מלאה וחשוב שהלמידה מרחוק תהיה טובה ואיכותית. אסור שהקורונה תגרור להרחבת הפערים בחינוך, ולכן מוטלת חובה על המנהלים, המורים וכמובן בסיוע ההורים, לעשות כל מאמץ שכל התלמידים ישתלבו בתכנים הנלמדים (כל מסגרת לפי ההתאמה). זו הסיבה שדאגנו למגוון רחב של פלטפורמות, כשהמטרה המרכזית היא לאפשר למורים לגעת בכל תלמיד ולעזור לכל אחד להתקדם, על אף המצב". 

את דבריו חתם באומרו כי "בישיבת השרים לניהול משבר הקורונה, הצגתי את התכנית שלי לחזרה מדורגת לשגרה של מערכת החינוך. אני שמח שההצעה עבור החינוך המיוחד התקבלה בישיבה, והלימודים במתכונת חירום מתחילים כבר השבוע. ההצעה לגבי החזרה המדורגת לגילאי הגן וילדי כיתות א׳-ג׳ כרגע לא התקבלה, ואני דוחף לכך שברגע שתהיה הקלה נוספת בהנחיות, נוכל להחזיר גם את הגיל הרך לשגרה אבל בהחלט שגרה שונה. על אף הקושי המובן, צריך לקחת עוד קצת אוויר, ייקח עוד קצת זמן אך אנו עובדים על חזרה מדורגת כל העת". 

קורונה – שאלות ותשובות