בעקבות הנתונים המעודדים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, הוסר הלילה (שני) בחצות הסגר על מספר שכונות בתחומי ירושלים, זאת בעקבות שיחה של שר הבריאות יעקב ליצמן לצד שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

כאמור, הפגישה בין הגורמים התקיימה לאור נתונים ראשוניים מעודדים בערים בני ברק וירושלים עם סימנים ואינדיקציות חיוביים, והתחייבותם של ראשי הערים להוציא את החולים מהעיר לבתי מלון - הוחלט לקיים מתווה מקל על הערים על מנת להקל את הסגר שיסתיים הלילה בחצות. דיון מיוחד בנושא יתקיים היום בשעה 10:00.

פיקוד העורף בבני ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
פיקוד העורף בבני ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

קורונה בבני ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה בבני ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בדיון שערך ראש הממשלה נתניהו לפני מספר ימים, בנוגע לשאלת הארכת הסגר על העיר, הוחלט כי עיריית בני ברק תעשה מאמצים לפנות עד תחילת השבוע את החולים מהעיר לבידוד במלוניות, כדי למנוע מקרי הדבקה נוספים. כמו כן הוחלט, כי התחבורה הציבורית בעיר לא תחודש למעט קו פנימי.

כזכור, סוגיית הסגר על מקומות המהווים מוקדים לקהילה החרדית עוררו ביקורת רבה. בתוך כך, התחוללו בסוף השבוע שעבר מהומות והתפרעויות אלימות בשכנות מאה שערים בירושלים, במסגרת מחאה נגד שר הבריאות ליצמן ביחס למגבלות על רבעים שונים בעיר. 

בנוסף, עצרו השוטרים 12 מהמפגינים תוך קריאות נאצה מצד המתפרעים. שלושה שוטרים נפגעו בעימותים הקשים ולוחמת מג"ב פונתה לבית החולים. גורם במשטרה ציין לאחר האירוע כי השוטרים שהותקפו על ידי המתפרעים חשו כי "נשקפת סכנה לחייהם" והוסיף כי "לא הייתה להם היכולת להבחין בילדה או באם שעמדו מאחורי המתפרעים".