הודעתו של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', על החזרת לימודי הנהיגה והטסטים, תפסה את מורי הנהיגה לא מוכנים, והותירה אותם מבולבלים ומתוסכלים. הוותיקים שבהם, ביניהם גם כאלה הסובלים ממחלות רקע, מתקשים להבין כיצד מצופה מהם לשמור על מרחק של שני מטרים מתלמידיהם, כפי שהורה משרד הבריאות, ומודאגים מתרחיש שבו לא יהיו זכאים יותר למענק הסיוע לעצמאים, מה שייאלץ אותם לחזור למתכונת העבודה הרגילה תוך סיכון בריאותם.

איבון גוזלן, מורת נהיגה בת 58 ממרכז הארץ שכבר הספיקה לעבור לא מעט קילומטרים על הכביש, מספרת כי היא "חוששת מאוד לחזור לעבודה מפני שהמרחק בינינו לתלמידים הוא כ-15 ס"מ, בעוד שמשרד הבריאות ביקש לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. גם אם התלמיד מגיע ללא תסמינים, הוא יכול להדביק אותנו. דיברתי עם תלמידים וגם הם חוששים מהדבקה. גם תלמיד שיושב מאחור וגם אני כמורה יכולים להדביק אחד את השני".

גוזלן. צילום פרטי

"עם כל הכבוד לזה שאני צריכה להתפרנס, יותר מהכל חשובה לי הבריאות שלי", מבהירה גוזלן, שמוסיפה: "אני לא מתמסכנת, אבל לא רוצה להסתכן".

נושא נוסף שמטריד את מנוחתה, כמו את זו של רבים מהקולגות שלה, הוא סוגיית מענק הסיוע לעצמאים, שעלול, לדבריה, להיעצר בעקבות ההחלטה: "אני לא עובדת כבר חודש ושלושה שבועות, ואני מאמינה שמשרד האוצר יירד מנושא המענק לעצמאים באופן מיידי, וזו הסיבה שהעצמאים מפגינים. יש חשש לקריסה כלכלית של עצמאים רבים, כי אם לא נדאג לעצמנו אף אחד אחר לא ידאג לנו". 

איבון גוזלן (צילום: צילום פרטי)
איבון גוזלן (צילום: צילום פרטי)

מי שמצטרף לדבריה הוא רוני ברוך מהצפון, שמלמד נהיגה כבר 26 שנים. "כנראה שרוב המורים לא יקבלו את המענק שהובטח, ואז המדינה תחסוך לעצמה המון כסף, וזה כסף שמגיע לנו. חכו עד סוף החודש ותראו לאן נושבת הרוח, מה כל כך דחוף להחזיר את השיעורים?". 

"ההחלטה הזו הייתה פזיזה ולא אחראית, זה פשוט מסוכן", הוא מוסיף. "הייתי שמח להמתין ולראות כיצד המצב מתפתח, כי אני חושב שזה מה שנכון לעשות, אבל אם מורה אחד יחזור ללמד יתחיל להיווצר סחף, וזה עלול לגרום לעזיבת תלמידים". 

את תחושותיו הוא מסכם באומרו כי "אף אחד לא דיבר איתנו ממשרד הרישוי, ואנחנו ניזונים מהתקשורת. שום דבר לא מסודר. אני מאוכזב מאוד מאופן ניהול המשבר".

רוני ברוך (צילום: צילום פרטי)
רוני ברוך (צילום: צילום פרטי)