משרד הבריאות דיווח הערב (שלישי) כי מניין קורבנות נגיף הקורונה בישראל עלה ל-184, ומספר החולים טיפס ל-13,942​. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 142, בתוכם 113 מונשמים. מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי מספר המתים עלה ל-197, אולם פרט זה התברר כשגוי.

מוקדם יותר היום נפטר במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב גבר בן 48 שלא סבל ממחלות רקע. עוד נמסר, כי החולה היה מונשם במשך שבוע ואף טופל באמצעות מכשיר אקמו, המחליף את פעילות הלב והריאות. קודם לכן נמסר מבית החולים קפלן ברחובות כי בשעות הבוקר נפטרה חולה בת 100, תושבת העיר, שסבלה ממחלות רקע שונות. לאחר פטירתה, הצוות הרפואי סייע לבני משפחתה של המנוחה להיפרד ממנה תוך שימוש בציוד מיגון. 

בנוסף, במהלך הלילה הלכה לעולמה בבית החולים הדסה עין כרם חולת קורונה בת 57 שסבלה ממספר מחלות רקע מורכבות, והייתה מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

בתוך כך, עוד נמסר, כי אמש נערכו 12,281 בדיקות לגילוי קורונה בישראל. מדובר בעלייה דרמטית במספר הבדיקות, לאחר שיום לפני בוצעו כ-9,419 בדיקות מעבדה.

נתוני משרד הבריאות לגבי חולים ונפטרים (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות לגבי חולים ונפטרים (צילום: משרד הבריאות)

אתמול מסר בית החולים הלל יפה כי אלימלך קראוס, חולה קורונה בן 71, שאושפז במחלקה הייעודית, נפטר לאחר שהיה במצב קריטי. עוד נמסר כי מדובר באחיו של הרב משה בונם קראוס, מראשי ישיבת אור אל חנן בירושלים. הנפטר שהה לפני כן בבית אבות ויז'ניץ' בבני ברק, ובבית החולים הדסה עין כרם בירושלים דיווח על שני נפטרים נוספים, בן 63 שאושפז במצב קשה, ובת 85, שטופלה בבית החולים במהלך השבועיים האחרונים. שניהם סבלו ממחלות רקע והיו מורדמים ומונשמים במשך ימים.

בדיקת קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
בדיקת קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, פרסם המשרד את נתוני התחלואה בווירוס על פי יישובים. מהנתונים עולה כי חל גידול מדאיג בנתוני התחלואה בדיר אל אסד, יישוב אשר לפני מספר ימים הוטל עליו סגר. ביישוב התגלו עד כה 99 חולים מאומתים, ובשלושת הימים האחרונים חל גידול של 160% בתחלואה.

נכון לאתמול, העיר בני ברק היא עדיין היישוב בעל שיעור התחלואה הגבוה ביותר, כאשר אחד מכל 86 תושבים הוא חולה מאומת. מספר החולים המאומתים בעיר הוא 2,349. ירושלים ממשיכה להיות היישוב בעל מספר החולים הגבוה ביותר, 2,672, אך הגידול בשלושת הימים האחרונים הוא מתון יחסית, כשמונה אחוזים.

הקורונה במגזר הערבי: פיקוד העורף בפעולות הסברה לקראת הרמדאן
במהלך סוף השבוע יחל הרמאדן ופיקוד העורף עוסק בהכנות לקראתו, בכלל הרשויות הרלוונטיות במגזר הערבי בישראל. השבוע החל קמפיין הסברה של פיקוד העורף לחברה הערבית על קיום מנהגי חודש הרמדאן בתקופה זו, תוך הקפדה על הנחיות הבריאות הנובעות מסכנת ההידבקות בנגיף הקורונה, כאשר ברקע החלטה אפשרית של הממשלה להטלת סגר בשעות הערב. 

במסגרת הקמפיין יחולקו שלטי הסברה לרשויות המקומיות ויחולקו 270,000 עלונים ומדבקות בשפה הערבית הכוללים טיפים והנחיות. החיילים יחד עם המתנדבים יחלקו חבילות מזון מותאמות לחג ויאחלו לתושבים בריאות "רמדאן כרים" ו- "ח'ליק בלבית".

קורונה: פעילות חיילי פיקוד העורף בישובים הערבים (צילום: פיקוד העורף)
קורונה: פעילות חיילי פיקוד העורף בישובים הערבים (צילום: פיקוד העורף)

מפקד מחוז צפון, אל"ם גיא ברגר: "חגיגת הרמאדן כסידרו חשובה לנו מאוד גם בימים אלו. לשם כך הכנו קמפיין הסברה ממוקד, שמסביר כיצד ניתן לקיים את מנהגי החג וגם לשמור על הנחיות משרד הבריאות. אנחנו עובדים עם החברה הערבית, עם ראשי הרשויות ומובילי דעת קהל, משנעים מזון ומחלקים אותו לאוכלוסיה נזקקת".

בינתיים, באום אל-פחם עלה מספר חולי הקורונה ל-66. בערעה בנגב התגלתה נשאית ראשונה שהשתתפה בחגיגה המונית, בה היו לפחות 150 בני, אדם. עשרות נכנסו לבידוד. 

קורונה- שאלות ותשובות 

קורונה: חיילי פיקוד העורף בפעילות בישובים הערבים (צילום: פיקוד העורף)
קורונה: חיילי פיקוד העורף בפעילות בישובים הערבים (צילום: פיקוד העורף)