מעין ורועי הם זוג נשוי שנמצא בחזית נגד הנגיף. סרן במיל' מעין ברלין היא מפקדת מכלול רמו"ת, שהזימון למילואים תפס אותה באמצע עבודתה. כאזרחית היא משמשת מדריכת נוער במוסד המהווה קורת גג לנוער בסיכון, ולמרות זאת לא הססה ונקראה לצו השעה. מעין שמשה במשך שבועיים וחצי כקצינת מכלול אוכלוסייה של חמ"ל השליטה בפיקוד העורף במלון דן פנורמה  בתל אביב – חמ"ל פיקוד העורף הראשון שהוקם ומלבד תהליך הקליטה התעסקה בשמירה על שיגרה יומית וסיוע מנטלי לחולים. 

כרגע היא הוחזרה לתפקידה המקורי במילואים ועדיין משרתת על מדים, כשבתפקידה היא אחראית על בניית תמונת מצב אודות צרכי הרשויות לסיוע, בחינת המענה המתאים ותיאומו. בן זוגה, רועי סקופסקי, הוא קצין משוחרר ביחידה לוחמת, כיום משרת במילואים ועתיד להתחיל בקרוב את לימודיו האקדמיים. 

מיד עם תחילת המגיפה פנה אליו מפקד צוותו משירותו הסדיר וקרא לו להצטרף אליו לארגון המתנדבים "לב אחד – סיוע אזרחי בחירום". רועי נקרא להקים בשיתוף מספר מתנדבים נוספים את מטה הארגון ומשמש בו כראש מערך שיתופי פעולה עם ארגוני מתנדבים אחרים, גורמי ממשל ורשויות מקומיות.

מעין ברלין (צילום: ארכיון פרטי)
מעין ברלין (צילום: ארכיון פרטי)

רועי סקופבסקי  (צילום: ארכיון פרטי)
רועי סקופבסקי (צילום: ארכיון פרטי)

"מבחינתי, בתקופה כזאת כל אחד היה רוצה לתת יד, וכל מי שהייתה ניתנת לו ההזדמנות היה לוקח אותה בשתי הידיים. אנחנו עושים את הכול על מנת לסייע לאזרח" אומרת מעין ומוסיפה: "זה גובה מחיר אישי שאני ורועי לא נפגשים, גם בגלל עומס העבודה והלימודים וגם כמובן חשש בריאותי להידבק, אבל זה מה שצריך לעשות עכשיו". 

רועי מצידו מוסיף: "אני מרגיש שהדבר הכי חשוב כרגע זה יצירת ערבות וסולידריות חברתית. ב'לב אחד' התחלנו בכמה מאות מתנדבים והיום נמצאים בכל הארץ. אנחנו קמים במצבי חירום במטרה לייצר חוסן ישראלי ולסייע במשימה הלאומית. אם בסוף האירוע נגיע למצב בו קהילות נרתמו וסייעו האחד לשני בזמנים קשים אלו, עשינו את שלנו."

ארגון "לב אחד" יחד עם ארגוני מתנדבים רבים, הצטרפו למרכז הסיוע הלאומי לאזרח בפיקוד העורף שהוקם על מנת להעניק מענה אינטגרטיבי לצרכי האוכלוסייה האזרחית בשיתוף הממשלה, השלטום המקומי, המגזר העסקי והמתנדבים. 

הם עוסקים בין היתר באריזות וחלוקת מנות חמות לאוכלוסייה הקשישה, סיוע בשינוע תרופות, סיוע במילוי צרכים מנטלים של קשישים ובני נוער, סיוע לחקלאים, סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.