הממשלה משכה היום (רביעי) העת חוק שהייתה מעניקה סמכות למשטרה להמשיך לאכן את הטלפונים הסלולריים של אנשים שצריכים להשאר בבידוד בית. המשמעות לכך היא שתקנות שעת חירום בנושא המעקב הדיגיטלי, יפקעו הלילה ולא יוארכו פעם נוספת. "הממשלה משכה את הצעת החוק רק לאחר שהבינה שהיא עומדת להתבזות, משום שוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לא השאירה אבן על אבן וחשפה את חוסר התוחלת בפגיעה בפרטיות האזרחים", נמסר מהאגודה לזכויות האזרח. 

"דיוני הוועדה הוכיחו את טענת האגודה לזכויות האזרח בעתירתה לבג"ץ ומול הוועדה, כי מדובר בהצעה קיצונית שאין לה צורך, ואין לה מקום בחברה דמוקרטית, וטוב שנדחתה. זה הישג ענק וחשוב למי שחשובה לו הדמוקרטיה והפרטיות, והוכחה לחשיבות של הפיקוח הפרלמנטרי על הממשלה", הוסיפו. 

חה"כ משה יעלון , מטעם מפלגת יש עתיד-תל"ם, התייחס להחלטת הוועדה וצייץ כי "לאחר סדרת דיונים רצינית בוועדת החוץ והביטחון, הוועדה החליטה שלא לאשר את הצעת החוק לאיכון דיגיטלי, שהוגשה ע״י הממשלה. הוועדה הוכיחה שאינה ״חותמת גומי״, כמו שרי הממשלה. מקווה שההסכם הקואליציוני שבין הליכוד וכחול לבן, יאפשר פיקוח פרלמנטרי אפקטיבי כזה, גם בעתיד".

כזכור, השב"כ החל באיכון הטלפונים הניידים של חולי קורונה מאומתים במסגרת החקירה האפידמיולוגית שלהם, מה שאיפשר לשלוח הודעות לאנשים ששהו בקרבתם ולהתריעם כי עליהם להיכנס לבידוד. עד כה, אוכנו רק חולים בודדים באמצעות הנוהג הזה, אך הכוונה הייתה להרחיב את השימוש באמצעי המדובר

בג"ץ טען כי הנוהל האמור פוגע בפרטיות האזרחים וכי מדובר באמצעי מוגזם שאינו מתאים להיות חלק מתקנות החירום. במקביל, נשמעה גם ביקורת מוועדת החוץ והביטחון, שם העלו קשיים וכשלים העולים משימוש באמצעי.