מד״א הודיע היום (רביעי) כי בדיקות הקורונה במתחמי ״היבדק וסע״, שהוקמו ברחבי הארץ בשל התפשטות הנגיף, יופסקו עד להודעה חדשה, בעקבות תקלה בערכות המטושים.

בהודעה הרשמית שנמסרה מטעם דוברות מגן דוד אדום, צוין כי לאור העובדה שצבע הנוזל בחלק מערכות המטושים השתנה, עלה חשש כי קיים בו זיהום. מדובר בקרוב ל-100 אלף מבחנות החומר בהן הדבר התרחש, ובשל כך נאלצו בארגון להחליט על הפסקת פעילות הבדיקות.

הארגון מסר בנוסף כי ״יש להקפיד להשתמש בערכות המטושים בייצור של תעשיות ביולוגיות או של חברת ׳נוומד׳ בלבד, וזאת עד אשר נעדכן אחרת״.

יחד עם זאת, משרד הבריאות ממשיך במאמציו להגביר את תדירות הבדיקות בישראל, והודיע כי בוצעו ביממה האחרונה כ-11,422 בדיקות קורונה ברחבי הארץ.

במקביל, בעקבות הפרסום הראשוני ב״מעריב״, החליט שר הביטחון נפתלי בנט להפסיק את הבדיקות לתושבי רצועת עזה באופן מידי מיד, וזאת רק לאחר יומיים, שבהם בוצעו 100 בדיקות בלבד. ההוראה ניתנה לאחר שהתברר כי היוזמה של צה"ל לבצע כ־50 בדיקות ביום לא אושרה כנדרש על ידי הדרג המדיני וגם בנט לא עודכן במהלך בגלל בעיות תיאום בתוך הצבא.

בסביבת בנט כאמור, אמרו ל"מעריב" בעקבות הפרסום כי "ההחלטה התקבלה בתום לב, כמו מאות החלטות שמתקבלות בצמרת צה"ל ומערכת הביטחון מדי יום. עם היוודע הדבר לשר, הוא הנחה לבצע שינוי, והדברים נעשו בהבנה ובדיאלוג".