בתום דיונים שנמשכו מספר שעות אמש בין בכירי משרדי האוצר והבריאות, אישרה הבוקר (שישי) הממשלה את פתיחתם של חנויות הרחוב, הצעצועים, ההנעלה, המספרות מכוני יופי והקוסמטיקה, והדוכנים להמרת מטבע, החל ממוצאי שבת, כחלק מתכנית היציאה ממשבר הקורונה. עם זאת, הקניונים ומרכזי הקניות צפויים להישאר סגורים בשלב זה. בנוסף הוחלט על חובת עטיית מסכה מגיל 7, שתאכף בקנס של 200 שקל למי שיפר את ההנחייה. עוד נמסר כי הוחלט שמגבלת היציאה עד למרחק של 500 מטר מהבית תישאר על כנה.

עסקים נוספים הצפויים להיפתח הם עסקים לשטיפת רכבים, סוכנויות רכב, משתלות ודוכני פיס, וכן מתחמי קניות שאינם סגורים. כל העסקים שייפתחו יידרשו לעמוד בהנחיות משרד הבריאות לשמירה על ריחוק חברתי. כמו כן, הותר האיסוף העצמי (טייק אוויי) ממסעדות).

ישיבת הממשלה בעניין ההקלות הייתה אמורה להתקיים הלילה, אך לבסוף נדחתה לשעות הבוקר. הסיבה לדחייה הנה עיכוב בקבלת החומרים וחוות הדעת המשפטיות.

בתוך כך, ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל" אישרה הכרזה על אזורים בערים נתיבות ובית שמש כ"אזור מוגבל" למשך תקופה של 5 ימים החל מיום ראשון, ה-26 באפריל בשעה 6:00, ועד יום שישי ה-1 במאי בשעה 6:00.

להלן האזורים בערים נתיבות ובית שמש שיוכרזו כ"אזור מוגבל":

  • נתיבות: שכונות נטעים ושלום בונייך, וכן הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ.
  • בית שמש: השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב'.

בתקופת תוקפה של ההכרזה, משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה בתוך האזור.

בדיון אמש דרש האוצר הקלות נוספות בעוד ענפים במשק, כולל פתיחת עוד חנויות (שלא בקניונים), מכוני יופי ועוד. לאחר שיתגבשו ההחלטות, הטיוטה תובא לדיון והצבעה בממשלה. מועד ישיבת הממשלה טרם נקבע. גורמים במשרד האוצר אמרו אתמול: "בניגוד לכל מה שמתפרסם כרגע, הדברים מאוד לא ברורים, יש חילוקי דעות וההחלטה טרם גובשה".