משרד הבריאות עדכן הערב (שישי) כי מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עומד על 199, זאת לאחר שחמישה בני אדם נוספים נפטרו מאז אתמול. עוד נמסר, כי מספר החולים עלה ל-15,298, כאשר 127 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 99 מונשמים, 98 אחרים במצב בינוני וכ-183 מאושפזים במצב קל. בנוסף עדכן משרד הבריאות, כי נרשמה עלייה במספר המחלימים שעומד כעת על 6,435, זאת לאחר שאתמול 6,003 בני אדם החלימו ושוחררו לביתם. 

בתוך כך, במשרד הבריאות נמסר כי חלה ירידה בנתוני הבדיקות. לפי נתוני המשרד, מספר הבדיקות שנערכו וטופלו אתמול, יום שישי, במעבדות עמד על 11,799, לעומת 13,861 בדיקות ביום חמישי. 

בית החולים "קפלן" ברחובות מסר הבוקר כי אמש נפטרה חולה בת 86 מבית אבות "גני אורה" בירושלים, שהייתה מאושפזת במחלקת הקורונה וסבלה ממחלות רקע שונות. עוד נמסר, כי צוות המחלקה ליווה את בני משפחתה של הנפטרת ואפשר להם להיפרד ממנה באופן מכובד תחת מיגון מלא שסופק על ידי הצוות. מדובר בחולה השלישית מבית האבות בירושלים שנפטרה לאחר שנדבקה בנגיף.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי במחלקות המבודדות נפטרו בסוף השבוע שני מטופלים: צבי פורוש ז"ל בן 58 הובא בערב שבת על ידי מד"א לאחר החייאה ממושכת ללא רוח חיים. הרופאים המשיכו בנסיונות ההחייאה אולם לא נותר להם אלא לקבוע את מותו, אשתו ביילה נפטרה גם היא מהנגיף חמישה ימים קודם לכן. בנוסף נפטרה אישה בת 84 עם מחלות רקע.

נתוני משרד הבריאות לגבי חולים ונפטרים (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות לגבי חולים ונפטרים (צילום: משרד הבריאות)

קורונה - שאלות ותשובות