הדביק עשרות? לפי דיווח שפורסם היום (שבת) במהדורת החדשות בערוץ 12, הרשויות האמריקאיות יפעלו על מנת לשלול את ויזת העבודה של ישראלי העובד כמשגיח כשרות במעצמה. מדובר בישראלי ששב אתמול בטיסה של חברת יונייטד מניו יורק, מבלי שהודיע מראש לצוות המטוס כי הוא חולה בווירוס הקורונה

משרד הבריאות הישראלי הצטרף לרשויות האמריקאיות והודיע כי הוא רואה את האירוע לחומרה, ולכן שוקלים כעת לנקוט בצעדים חריפים כלפי אותו נוסע ישראלי, בתוכם הגשת תלונה במשטרה. "זה מקרה חמור, אי אפשר לעבור עליו לסדר היום", נמסר מהמשרד.

בהלת הקורונה בניו יורק (צילום: רויטרס)
בהלת הקורונה בניו יורק (צילום: רויטרס)

הנוסע, תושב ביתר עילית העובד כאמור בתעשיית הבשר האמריקאית, נבדק למציאת נגיף הקורונה לפני שהמריא בטיסה מישראל לניו יורק, אך לא המתין לקבלת תוצאות הבדיקה. את ההודעה על כך שהוא נשא חיובי, קיבל כשכבר היה על המטוס בדרכו לארה"ב. היות ולא הייתה לו דרך לקבל טיפול רפואי בשטחי המעצמה, החליט לשוב ארצה מבלי ליידע אף גורם מחברת התעופה על מחלתו. 

לאחר ההמראה, משפחתו של הנשא עדכנה את משרד הבריאות במצבו. על הטיסה נכחו 50 נוסעים נוספים. עם נחיתת הטיסה, הוא, יחד עם יתר הנוסעים הורדו מהמטוס בליווי צוות מד"א והועבר לבידוד באחת מהמלוניות הייעודיות.

קורונה - שאלות ותשובות