בצל המאבק בין משרדי הבריאות והאוצר ביחס למדיניות ההתמודדות עם נגיף הקורונה, התראיינו הבוקר (ראשון) בגל"צ ראש שירותי הבריאות לציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שהביע תקווה "שלאחר יום העצמאות נדון בפתיחת הקניונים". לעומתו, סצדקי התייחסה להקלות האחרונות ציינה כי היא "חוששת שהלכנו מהר מדי. באופן דומה, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בכאן ב' כי "זו הייתה טעות לאשר את פתיחת איקאה, כי היא כמו קניון".

סדצקי הסבירה כי "יש לנו חלון הזדמנויות שהוא די צר בשביל למנוע את השתוללות המגיפה. אם היא תהפוך לנפוצה אי אפשר לחזור אחורה, ולכן צריך להיות עם היד על הדופק". 

בהתייחס להקלות החדשות, אמרה: "יש כמה דברים לא הגיוניים שאני מעריכה שנצטרך לשנות אותם, כי בהחלט נוצרו פערים. קשה מאוד לנהוג בצורה שיטתית כשמצד אחד אנחנו מנסים לשמור על החמרות ובידוד חברתי, ומצד שני רוצים לפתוח יותר ויותר, אז נוצרות אי בהירויות. אני מאמינה שנקיים דיונים, ונצטרך גם לחיות עם חילוקי דעות. כל המצב הזה אינו טבעי".

אתם מסכימים להחזיר את תלמידי הגנים וכיתות א'-ג' בשבוע הבא?
"אני מאמינה שיהיה מתווה מסוים, אני לא בטוחה שזה בדיוק המתווה שאותו רוצה משרד החינוך, אבל ברור שזה אחד הנושאים המשמעותיים שצריך לשקול אותו". 

מנכ"ל משרד האוצר: "עשו רצח אופי לבר סימן טוב"

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, יצא בראיון בגל"צ להגנת מקבילו ממשרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ואמר כי "עשו לו רצח אופי בתקשורת. הדבר הזה פסול וטוב שלא היה נעשה מלכתחילה".

בתוך כך, באב"ד יצא נגד ההחלטה לא לפתוח עסקים רבים הבוקר, וטען כי "מעבר לפגיעה בציבור שתיעשה, כי הציבור לא יוכל לצרוך, הם גם פוגעים בעובדים שלהם, שיכולים לחזור לעבוד ברשתות. הסיטואציה הזאת לא מובנת לנו".

מנכ"ל משרד האוצר ציין גם כי הוא "מקווה שבשלב הבא, מיד לאחר יום העצמאות, נדון גם בפתיחה של יתר המסחר, הקניונים ומערכת החינוך".

קורונה – שאלות ותשובות