סוחרים בשוק מחנה יהודה בירושלים התעמתו היום (ראשון) עם שוטרים על רקע ההחלטה לא לאפשר לפתוח את השווקים במסגרת ההקלות על המשק. במהלך ההפגנה נעצר אחד הסוחרים שסירב לבקשת שוטר לעכבו לחקירה, ולאחר מכן הוא נקנס. בהמשך הוחלט לשחררו ממעצרו.

ירון צדקיהו, אחד הסוחרים בשוק, הסביר במהלך המחאה כי "זה הזמן שיספרו אותנו. הנזק כבר נעשה, צריך עכשיו לתקן את כל העוולות שנעשו לנו במשך שנים". 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התייחס למחאה בשוק מחנה יהודה, ואמר: "אני תומך בסוחרים ומחזק את ידם. בשבועות האחרונים אני פועל רבות למען פתיחתו שוק מחנה יהודה וסבור כי אין סיבה שמתחמים אחרים יפתחו והשוק לא. הגשתי תכנית מסודרת לפתיחת השוק והצעתי יותר מפעם אחת שהעירייה תיקח אחריות בשוק על השמירה על הנחיות משרד הבריאות. אני מקווה שהממשלה תאשר בהקדם את פתיחתו שם השוק שמהווה מקור פרנסה למאות משפחות ירושלמיות. אני מבטיח שאמשיך ולא ארפה את ידי עד שנפתח את השוק מחדש".

המחאה בשוק מחנה יהודה (צילום: מרק ישראל סלם)
המחאה בשוק מחנה יהודה (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, כפי שפורסם בסוף השבוע במעריב, במשטרה חוששים מעימותים גם עם הורים שכולים במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, זאת על רקע ההחלטה לא לאפשר עלייה לבתי העלמין.

מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, פרסם היום מסר אישי למשפחות, בו ציין כי "יום הזיכרון הוא יום קדוש וחשוב עבור כולנו. כחברה ששילמה מחיר יקר על הקמת והגנת הארץ, כמשטרה ששכלה לאורך השנים מאות מטובי בנינו ובנותינו, אתם המשפחות שילמתם את המחיר היקר מכל. משטרת ישראל מחבקת אתכן, מוקירה ותמשיך להוקיר את זכרם של יקירכם - הגיבורים של כולנו שנפלו בדמי ימיהם".

"השנה זימן לנו הגורל בתקופה הזו מאבק בנגיף קטלני שלא הכרנו בעבר", הוסיף כהן. "המציאות המורכבת והחדשה עבור כולנו, אילצה אותנו, ללא יוצא מן הכלל, לשנות ולהתאים את שגרת החיים למצב החדש. כעת כשיום הזיכרון בפתח, היא תשנה לצערי גם את טקסי השכול וההתייחדות עם יקירכם, אחינו, גיבורי ישראל. כללי הריחוק החברתי מחייבים את כולנו להימנע מהתקהלות המונית במהלך יום הזיכרון, ולשנות אפילו את הדרך שבה אנו מתייחדים עם זכר הנופלים יקירינו, כשהכלל הוא שקדושת החיים עומדת מעל לכל".

המפגינים בבירה (צילום: מרק ישראל סלם)
המפגינים בבירה (צילום: מרק ישראל סלם)

"השוטרים שפועלים בימים כתיקונם לשמירת החוק והסדר ולהבטחת שלום הציבור וביטחונו, נדרשים מזה שבועות להימצא גם בחזית ההגנה על בריאות הציבור ועל החיים של כולנו", המשיך כהן. "הם יפעלו גם ביום הזיכרון בכדי לשמור עליכם ועל בריאותכם. הם יהיו שם כדי שנצליח במערכה נגד אויב בלתי נראה שמייצר איום בריאותי שאינו מרפה גם ביום הזיכרון שכה חשוב ומשמעותי לכולנו". 

את דבריו חתם באומרו: "לכן לצד הקושי והכאב שבדבר, אנו מבקשים מכם את שיתוף הפעולה וההישמעות להנחיות והתקנות. בכדי שנצליח למנוע הדבקה המונית ולמנוע את שיבוש המאמץ הלאומי נגד התפשטות הנגיף שהושג במידה רבה בזכות התנהגות הציבור. אני קורא לכם באופן אישי להקדים ולפקוד את בתי העלמין ואתרי ההנצחה עוד בטרם יום הזיכרון ולהימנע מכל התקהלות שנאסרה במהלכו. אנחנו השוטרים, נהיה שם בשבילכם ולמענכם. נהיה שם בהסברה, במניעה בתקווה להבנה ושיתוף פעולה. נהיה שם  כדי לזכור את הנופלים שבמותם ציוו לנו את החיים וכדי לשמור על בריאותכם".