מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, פנה היום (ראשון) לשרים בבקשה לאשר הקלות חדשות על עובדי המגזר הציבורי, במסגרת היערכות לעבודה במתכונת חירום בתקופת המשבר. בין היתר, מדובר במעבר לעבוד במתכונת של 45% ממצבת העובדים. כנהוג בשבועות האחרונים, השרים יצביעו על אישור ההקלות במשאל טלפוני.

כמו כן, צה"ל, המשטרה, שירות בתי הסוהר ויתר הגופים הביטחוניים התבקשו להתאים את פעילותם, ככל הניתן, להוראות התו הסגול. עוד כתב ברוורמן כי הכוונה היא להחיל את ההקלות החדשות ביום שישי הקרוב, ה-1 במאי.

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יקיים מחר דיון בראשותו בו ידונו בחלופות השונות לחזרה מדורגת של מערכת החינוך. היום מקיימים מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ והמשנה לראש המל"ל איתן בן דוד סדרת דיונים מקדימים לקראת דיון רה"מ. בדיונים משתתפים שר החינוך רפי פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, נציגי המל"ל, משרד הבריאות, האוצר וגורמים נוספים.

כזכור, בתום דיונים ארוכים בין בכירי משרדי האוצר והבריאות, אישרה הממשלה את פתיחת חנויות הרחוב, הצעצועים וההנעלה, המספרות, מכוני יופי והקוסמטיקה והדוכנים להמרת מטבע - שנכנסו לתוקפן במהלך הלילה ויחולו בפועל הבוקר, כחלק מתוכנית היציאה ממשבר הקורונה.

בנוסף, הוחלט גם על פתיחת עסקים לשטיפת רכבים, סוכנויות רכב, משתלות ודוכני פיס, וכן מתחמי קניות שאינם סגורים. כל העסקים שייפתחו יידרשו לעמוד בהנחיות משרד הבריאות לשמירה על ריחוק חברתי. כמו כן, הותר האיסוף העצמי (טייק אווי) ממסעדות ובתי קפה.עם זאת, הקניונים צפויים להישאר סגורים בשלב זה. כמו כן, הוחלט כי מגבלת היציאה עד למרחק של 500 מטר מהבית תישאר על כנה.