שר הבריאות יעקב ליצמן, התראיין הערב (ראשון) לחדשות 12 לאחר שמוקדם יותר היום, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והודיע כי ברצונו לשמש בתפקיד במשרד השיכון, במקום בבריאות. תחילה התייחס ליצמן למצבו הבריאותי ושיתף כיצד נודע לו שהוא חולה בקורונה: "לא הרגשתי כלום, קצת חולשה אבל מעבר לכך לא היה לי חום, קיבלתי את הקורונה במקרה, כי אשתי לא הרגישה טוב. היא אמרה שיש לה חום ומשתעלת אז מיד הגעתי מהמשרד וביקשתי שיבדקו אותה ובאותה הזדמנות בדקו אותי וגילו לשנינו קורונה". 

על הטענה שנבדק בקורונה כי הפר נהלים והתפלל במקום סגור: "קיימתי את כל הנהלים כל הזמן. הנושא בדיון משפט. אני לא שיקרתי ואני הולך לפי הנהלים. במקום שאני התפללתי אפשר להתפלל עשרה אפילו אחד עשר אנשים במרחק של שני מטרים". 

על כך שהטענה שבעלי איקאה הם תורמים גדולים לחסידות גור, ולכן משרד הבריאות נענה לפתיחת הרשת אמר שר: "אין לי מושג מי החליט לפתוח את המקום, זה לא עניין אותי, לא ביקשתי ולא ידעתי שהולכים לפתוח את איקאה. אין לי מושג מי תורם לגור ומי לא. זה סתם רכילות ורשעות".

למה אתה עוזב את משרד הבריאות?
"ארבע שנים הייתי בקדנציה הראשונה. הייתה לי הפסקה שנה וחצי אחר כך עוד חמש שנים. תשע שנים במשרד זה הרבה מאוד זמן, עשיתי במשרד הזה מה שאף שר לא עשה, עשיתי טיפולי שיניים בחינם לילדים בגיל 18, טיפולי שיניים מגיל 75, MRI, סימון מזון באוכל, רפורמות רבות בסיעוד ובריאות הנפש. ראיתי בשניים האחרונות הרבה לחץ ברחוב שאני צריך ללכת למשרד השיכון כדי לעזור לזוגות צעירים, לפריפריה".

כשנחתם ההסכם הקואליציוני אנשיך אמרו שתיק הבריאות יישאר אצלך
"אם הייתי פורש אז, אז היו אומרים שהדיחו אותי. גנץ וביבי הסכימו שאני יכול להישאר כשר בריאות. ברגע שראיתי שמצב הקורונה השתפר, חשבתי שזה הזמן שאפשר לעזוב". 

על יחסי העבודה עם ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות מה שבר סימן טוב, והטענה כי הוא לא היה מעורב מספיק בקבלת ההחלטות אמר: "זה נכון שראש ממשלה הקשיב הרבה לבר סימן טוב, אני חושב שהוא מנכ"ל מצוין, הוא עובד טוב. מותר להיות בן אדם שיש לו עמדה. אני יכול להגיד כשהתחיל הקורונה כל השגרירים היו אצלי בחמ"ל בת"א, ואני נתתי הוראה לא לתת למטוסים להיכנס לארץ. לדעתי זו הייתה ההתחלה שייצבה את המצב, כך ששלטנו במי שנכנס".