ההקלות שבדרך: לאחר מספר ישיבות ממשלה ושרים שחלו בימים האחרונים, וההקלות שמאפשרות ההמלצות של הגורמים השונים, החל מיום ראשון הקרוב, ענפים רבים מהתעשייה ומהמשק יחזרו לפעילות כלכלית רגילה. במסגרת החזרה הצפויה לשגרה חלקית, אלפי עובדים יחזרו מחל"ת.

בין הענפים שיחזרו לשגרה יהיה ענף התיירות. שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), אישר בישיבה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו את מתווה החזרה לשגרה בתחום. במהלך הישיבה, סוכם כי ביום ראשון הקרוב, ה-3 במאי, תאושר פתיחת צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע, כשלב ראשון בחזרת תעשיית התיירות לפעילות.

כאמור, התנעת הפעילות תעשה בכפוף לשמירה על המצב הקיים בעלייה המתונה ברמת התחלואה בקורונה בארץ. עוד סוכם כי בימים הקרובים יגובש ביחד עם משרד הבריאות מסמך הוראות וכוונות, בדומה ל"תו הסגול" שהוצג על ידי מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד לפני כשבועיים, אשר יהווה תקן להפעלת הצימרים והמלונות בצל המשבר. לוין: "אני מברך על הצעד שנעשה היום, זוהי בשורה לאלפים רבים של בעלי עסקים ועובדים בענף התיירות, אשר לראשונה מאז פרוץ המשבר נקבע תאריך יעד לחזרתם לפעילות".

יריב לוין (צילום: אבשלום ששוני)
יריב לוין (צילום: אבשלום ששוני)

על הקולב

כמו כן, גם ענף האופנה ורשתות הבגדים צפויות לחזור לשגרה החל מיום ראשון הקרוב, כשהתאגדות רשתות האופנה והמסחר הודיעה היום (שני) כי תפתח את החנויות לפעילות, ותחזיר עובדים המצויים בחל"ת לתלם בהדרגה. כזכור, חנויות הבגדים נמנעו מלחזור לפעילות, זאת חרף העובדה כי התקנות החדשות איפשרו להן לחזור לפעילות, בצמוד להנחיות "התו הסגול".