ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) דיון בראשותו עם יושבי ראש ועדי השווקים על מנת לגבש מתווה לחזרה הדרגתית של השווקים לפעילות. בפגישה סוכם כי משרד רה״מ בשיתוף משרד הכלכלה, משרד הבריאות, המל״ל ונציגי ועדי השווקים יגבשו מתווה לחזרה של השווקים לפעילות בכפוף לוויסות הכניסה למתחמים ושמירה על כללי הריחוק החברתי לפי כללי ה״תו הסגול״.

בדיון השתתפו גם שר הכלכלה, ראש עיריית ירושלים, ראש סגל רה"מ, ר' המל"ל, מנכ״ל משרד רה״מ, מנכ״ל משרד הבריאות, מנכ״ל משרד האוצר, ר׳ המועצה הלאומית לכלכלה, סמנכ״ל פנים תכנון ופיתוח במשרד רה״מ וגורמים נוספים.

כזכור, אתמול התקיימו הפגנות סוערות בעיר הבירה, כאשר סוחרים בשוק מחנה יהודה בעיר התעמתו עם שוטרים על רקע ההחלטה לא לאפשר לפתוח את השווקים במסגרת ההקלות על המשק. 

המחאה בשוק מחנה יהודה (צילום: מרק ישראל סלם)
המחאה בשוק מחנה יהודה (צילום: מרק ישראל סלם)

במהלך ההפגנה נעצר אחד הסוחרים שסירב לבקשת שוטר לעכבו לחקירה, ולאחר מכן הוא נקנס. בהמשך הוחלט לשחררו ממעצרו. ירון צדקיהו, אחד הסוחרים בשוק, הסביר במהלך המחאה כי "זה הזמן שיספרו אותנו. הנזק כבר נעשה, צריך עכשיו לתקן את כל העוולות שנעשו לנו במשך שנים". 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התייחס למחאה בשוק מחנה יהודה, ואמר: "אני תומך בסוחרים ומחזק את ידם. בשבועות האחרונים אני פועל רבות למען פתיחתו שוק מחנה יהודה וסבור כי אין סיבה שמתחמים אחרים יפתחו והשוק לא.

 הגשתי תכנית מסודרת לפתיחת השוק והצעתי יותר מפעם אחת שהעירייה תיקח אחריות בשוק על השמירה על הנחיות משרד הבריאות. אני מקווה שהממשלה תאשר בהקדם את פתיחתו שם השוק שמהווה מקור פרנסה למאות משפחות ירושלמיות. אני מבטיח שאמשיך ולא ארפה את ידי עד שנפתח את השוק מחדש".