210 קורבנות בישראל: משרד הבריאות עדכן הערב (שלישי) את מספר החולים המעודכן, שעומד עתה על 15,728 בני אדם, בתוכם 116 מוגדרים במצב קשה, ובהם 92 הזקוקים לטיפול רפואי הכולל הנשמה. כמו כן, דיווח המשרד כי מניין הקורבנות עומד נכון להיות על 210 בני אדם. מפרוץ הנגיף בישראל, החלימו 7,746 בני אדם סך הכל. 

בתוך כך, ממחלקת הקורונה בביה״ח רמב״ם בחיפה נמסר כי חל שיפור קל במצבה של הילדה בת ה-11 שהגיעה למרכז הרפואי עם סיבוכים כתוצאה מהנגיף. הילדה עברה שתי בדיקות בהן התברר כי היא כבר לא נושאת את הנגיף עצמו. עוד נמסר כי היא עדיין מונשמת ומורדמת, והועברה מחדר הלחץ השלילי לחדר טיפול מוגבר. 

נתוני משרד הבריאות 28.04.2020 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 28.04.2020 (צילום: משרד הבריאות)

בתוך כך, דווח על אבחונם של מספר חולי קורונה העובדים בבנק דיסקונט. מדובר בסניף ברחוב הנרייטה סולד שבשכונה ג' בבאר שבע, שנאלץ לסגור לפני ימים ספורים את שעריו זאת לאחר ש-11 מתוך 28 מהעובדים נדבקו בנגיף. מבדיקה במקום עלה כי אחת העובדות שחלתה הייתה המקור להדבקה, ולאחר מכן הוחלט לבצע בדיקה לכל עובדי הסניף. 

בשל העובדה כי מדובר בסניף מרכזי של דיסקונט בבאר שבע, כדי שניתן יהיה להמשיך ולהעניק שירות ללקוחות הרבים של הסניף, הוחלט לחזור ולהפעילו במתכונת מצומצמת עם שירות קבלת קהל דרך הטלפון או האינטרנט בלבד. בבנק דיסקונט אישרו את הפרטים ומוסרו כי הם פועלים בשיתוף ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בנק דיסקונט (צילום: מירן שפילברג)
בנק דיסקונט (צילום: מירן שפילברג)

משרד הבריאות: כמות הבדיקות הוגדלה ל-15 אלף ביום
במשרד הבריאות מעדכנים כי קיבולת המעבדות לבדיקות קורונה עלתה לכדי 15,000 בדיקות ליום, זאת לצד המעבר של הבדיקות לקופות החולים וכן החתימה על הסכם עם חברת BGI שתעלה את היכולת גם מעל 20 אלף ביום.

במשרד מציינים כי ישנה ירידה במספר הפניות לבצע קורונה וכן ישנה ירידה במספר האנשים בעלי תסמינים של מחלת הקורונה שמבקש להבדק - וכפועל יוצא ישנו מספר נמוך יותר של אנשים שמגיעים לבדיקות בפועל.

על כן בתאריך 25/4 בוצעו 9,031 בדיקות בתוכם נמצאו 160 חיוביים לנגיף,  בתאריך 26/4 בוצעו 8,393 בדיקות ונמצאו 88 חיוביים לנגיף, ואילו בתאריך 27/4 בוצעו 9,546 בדיקות ונמצאו חיוביים לנגיף 110.

במשרד נערכים לביצוע סקרים יזומים באזורי סיכון וכן לשינוי התוויות לבדיקות. הדבר מתבצע בין היתר בגלל ירידה משמעותית בפניות האזרחים לבדיקות.