יום עצמאות בצל הקורונה: עם כניסת הסגר שהוטל היום (שלישי), לתוקפו, ולצד הרחבת הפעילות המשטרתית, ביצע מ״מ מפכ״ל המשטרה, תנ"צ ניר רוזנטל, סיור אווירי במסוק המשטרתי, שעה שאלפי שוטרים וניידות נפרסו ברחבי הארץ לצורך פיקוח ואכיפת התקנות.

במהלך הסיור ראה ממעוף הציבור מיזם מטעם עיריית רמת גן, בשם "מדליקים לזכרם", הכולל הצבת מסך ענק במגרש כדורעף, שהוצב על גג מגדל משה אביב. המסך הורכב מ-23,816 מסכים קטנים, כמספרם של חללי צה"ל. כלל התגובות בפוסטים לזכרם של נוםלים ספציפי או פוסט הנצחה כללי, הדליקה מסך קטן במיזם, בצורה של נר נשמה, שהפך עם הזמן לתמונת דגל ישראל. 

מיזם יום הזיכרון של עיריית רמת גן  (צילום: עיריית רמת גן)
מיזם יום הזיכרון של עיריית רמת גן (צילום: עיריית רמת גן)

במהלך היממה הקרובה, הכוחות תגברו את פעילותן, ויפעלו לאכוף את הגבלות התנועה המעודכנות שיהיו בתוקפן במהלך יום העצמאות ועד מחר בשעה 20:00, זאת בכדי למנוע יציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי ומעבר בין ישובים בניגוד לתקנות. 

למעלה מ-6000 שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג״ב ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה״ל ופקחים, נפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לאכוף את תקנות הבריאות. שוטרי אגף התנועה יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים ויקימו מחסומים. בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בתוך הישובים, זאת במטרה למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי.

סיור במסוק משטרתי של מ"מ המשטרה