התפשטות הקורונה בישראל: משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) כי מספר חולי הקורונה המאומתים עלה ל-15,834. בנוסף, מניין המתים בישראל עומד על 215 - עלייה של שני קורבנות מאז העדכון האחרון. במקביל דווח מבית החולים לניאדו בנתניה על מותו של חולה קורונה בן 86.

מנתוני המשרד עולה כי ביישוב חורה שבנגב חלה העלייה הגדולה ביותר במספר החולים המאומתים בנגיף הקורונה, של לא פחות מ-127% בשלושה ימים בלבד, כאשר התגלו שם 66 חולים, לאחר שב-12 באפריל לא אומתו שם חולים כלל.

מוקדם יותר, מסר בית החולים קפלן ברחובות כי אדם בן 80, שהגיע מבית אבות בבני ברק, נפטר לאחר שחלה בנגיף הקורונה. בנוסף, משרד הבריאות מסר כי ביומיים האחרונים חלה עלייה במספר הבדיקות בישראל, כאשר נערכו כ-10,881 ביום שני וכ-10,476 אמש. בימים שקדמו להם נערכו בארץ פחות מעשרת אלפים בדיקות קורונה בישראל.

בעקבות כך משרד הבריאות עדכן כי מניין הקורבנות עלה ל-213. מוקדם יותר עדכן כי לראשונה מספר המחלימים מקורונה גבוה יותר ממספר החולים כעת. בתוך כך, מצבה של הילדה בת ה-11 שאושפזה במצב קשה בבית החולים רמב"ם לאחר שחלתה בקורונה, שבה להכרה והיא נושמת בכוחות עצמה. 

מניין המתים מנגיף הקורונה עומד על 212 לאחר ששני בני אדם נוספים נפטרו מאז אמש. בנוסף מסר המשרד את מספר החולים המעודכן, שעומד עתה על 15,782 בני אדם. באשר למצב החולים נמסר, כי 120 מהם מאושפזים במצב קשה, מתוכם 91 מונשמים. כ-85 חולים מאושפזים במצב בינוני וכ-7,436 במצב קל. מהנתונים עולה, כאמור, כי בפעם הראשונה מאז פרוץ המגפה, מספר החולים שהחלימו גבוה ממספר החולים כעת. בישראל יש עתה 7,929 חולים שכבר החלימו לעומת 7,641 חולים בפועל. עד כה אובחנו בישראל 15,782 נדבקים.

נתוני משרד הבריאות באשר לחולים מאושפזים (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות באשר לחולים מאושפזים (צילום: משרד הבריאות)

אתמול מסרה מחלקת הקורונה בבית החולים "רמב״ם" בחיפה כי חל שיפור קל במצבה של הילדה בת ה-11 שהגיעה למרכז הרפואי עם סיבוכים כתוצאה מהנגיף. הילדה עברה שתי בדיקות בהן התברר כי היא כבר לא נושאת את הנגיף עצמו. עוד נמסר, כי היא עדיין מונשמת ומורדמת, והועברה מחדר הלחץ השלילי לחדר טיפול מוגבר. 

קורונה - שאלות ותשובות