משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי מספר הנדבקים בקורונה עומד על 15,946, וכי מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 222 בני אדם. יחד עם זאת, דווח על עלייה משמחת במספר המחלימים, שעומד כעת על כ-8,561 בני אדם עם החלמתם של 328 חולים נוספים. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי 112 בני אדם זוהו הנדבקים בווירוס במהלך היום - מדובר בעלייה של 0.71%.

בית החולים לניאדו הודיע כי במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) נפטר במחלקת הקורונה תושב השרון בן 83 שסבל ממחלות רקע. עוד נמסר: "הודעה נמסרה למשפחתו, אנחנו משתתפים בצערם הכבד". במרכז הרפואי ציינו עוד כי במחלקת הקורונה מאושפזים 18 מאושפזים - שבעה במצב קשה, כשהם מורדמים ומונשמים, מטופל במצב בינוני ועשרה נוספים במצב קל. בבית החולים ברזילי באשקלון מאושפזים שישה חולים בנגיף הקורונה - חמישה מהם במצב קל ואחד נוסף במצב בינוני. 

בנוסף, מבית החולים מאיר נמסר כי חולה בת 71, שהייתה הדיירת הרביעית מבית האבות "עמל בשרון" והייתה חולה בנוסף במחלה סופנית, הלכה לעולמה במהלך הלילה. גם בבית החולים שערי צדק הודיעו כי חולת קורונה בת 88 בשם סימה מיארה נפטרה בשעות הבוקר. משפחתה ביקשה למסור: "סימה מיארה ז"ל, אמא וסבתא למופת. תודה על כל האהבה ללא תנאי והנתינה האין סופית שנתנה לכל ילדיה ונכדיה. סבתא מדהימה, אישה אהובה, שבנתה תחתיה משפחה נפלאה". בשערי צדק הודיעו עוד כי במחלקת הקורונה מאושפזים 43 חולים, בהם 11 במצב קשה. 

המרכז הרפואי שהם פרדס חנה הודיע כי אתמול נפטרה חולת קורונה בת 94, שהגיעה מבית אבות עמל בשרון שברעננה. עוד נמסר כי "אתמול התקבל מטופל מבית החלים שערי צדק". כאמור, במחלקת הקורונה מאושפזים כעת 28 חולים.

סימה מיארה ז''ל שחלתה בקורונה (צילום: באדיבות המשפחה)
סימה מיארה ז''ל שחלתה בקורונה (צילום: באדיבות המשפחה)

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם נתוני תחלואה בערים ברחבי הארץ, מהם עולה כי בשלושת הימים האחרונים נרשמה עלייה של למעלה מ-76 אחוזים במספר החולים בחורה, ועלייה של כ-33.3 אחוזים במספר החולים באור עקיבא. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי "בערערה ובסח'נין נרשמה עלייה של 13.3 אחוזים, בטייבה של 11.9 אחוזים ובירוחם של 11.1 אחוזים".

מספר החולים המאומתים שנוספו בימים האחרונים

מספר החולים הפעילים

בית החולים רמב"ם בחיפה הודיע כי נרשם שיפור נוסף במצבה של הילדה בת ה-11 שאושפזה במחלקת טיפול נמרץ, לאחר שחלתה בקורונה. עוד נמסר כי "מצבו של הנער בן ה-16 שהועבר לרמב"ם שלשום ומאושפז אף הוא במחלקת טיפול נמרץ ילדים מוגדר עדיין קשה, אך יציב".

נוסף, משרד הבריאות מסר אתמול כי ביומיים האחרונים חלה עלייה במספר הבדיקות בישראל, כאשר נערכו כ-10,881 ביום שני וכ-10,476 בשלישי. בימים שקדמו להם נערכו בארץ פחות מעשרת אלפים בדיקות קורונה בישראל. 

יתקיימו ביקורים בבתי אבות

בתוך כך, אתמול בלילה נמסר מבית האבות ״משען״ באר שבע כי לאחר תקופת בידוד אשר נמשכה למעלה מחודש, ולאחר כחודשיים בהם נמנעו ביקורי משפחות במקום, יותרו החל מהיום ביקורי משפחות במקום למשך כ-20 דקות. עוד נמסר בהודעת בית האבות: "משרד הבריאות נענה לבקשתנו והתיר לנו להוציא את דיירינו מהבידוד ולקיים מפגשי משפחות עם דיירינו היקרים. המפגשים יתקיימו החל ממחר בבוקר. כך גם היציאה מהבידוד שתעשה באופן מבוקר".
 
מבית האבות הדגישו כי ״אנחנו מודעים לרצונכם העז להפגש במהרה עם בני משפחתכם. משום כך, נערכנו מבעוד מועד לקיום המפגשים. בכל יום נקיים עשרות מפגשים, על מנת שנוכל לקיים סבב מלא של כל הדיירים בתוך יממות אחדות. אנשי הצוות שלנו יתקשרו אליכם ויתאמו את מועד הפגישה לפי הסדר השמי של שמות הדיירים״.

שיעור הגידול של חולים מאומתים בשלושת הימים האחרונים