בצל ההחלטה על החזרה הדרגתית של המשק והלימודים, מניין קורבנות הקורונה עלה הערב (ראשון) ל-232, ומספר הנדבקים מתחילת התפרצות הנגיף טיפס ל-16,208, בהם 94 במצב קשה, ו-69 במצב בינוני. מספר החולים כעת עומד על 6,227, בהם 76 מונשמים, כאשר מנגד 9,749 החלימו עד כה מהנגיף. בסך הכל 29 חולים אובחנו ביממה האחרונה, הכי מעט מזה חודש וחצי.

מבית החולים קפלן נמסר כי חולת קורונה בת 79 הלכה לעולמה. האישה הגיעה מונשמת מבית אבות בנס ציונה, וסבלה ממחלות רקע שונות. קורבן נוסף הוא גבר בן 86, שנפטר בבית החולים פדה-פוריה במהלך הלילה. עוד דווח הערב כי לראשונה בישראל, אישה שחלתה בנגיף והחלימה נדבקה שוב.

בתוך כך, שיפור חל במצבם של הנער בן ה-16 והילדה בת ה-11 שאושפזו בבית החולים רמב"ם שבחיפה במצב קשה, וכעת הם נושמים בכוחות עמם. 

לאחר שאתמול נצפו אלפי ישראלים כשהם יוצאים מהבתים למרחבים הציבוריים, במשרד הבריאות הבינו שנוצרה אצל הציבור ציפייה גדולה לגל הקלות משמעותי ושני במספר, ולכן החליטו להגיש לממשלה רשימה מעודכנת של הנחיות מקלות שיידונו מחר בישיבת הממשלה.

נתוני משרד הבריאות 3.5 שעה 22:50 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 3.5 שעה 22:50 (צילום: משרד הבריאות)

בין המגבלות הבולטות שיוסרו ניתן למצוא את ביטול מגבלת 100 המטרים ליציאה מהבית, ביטול האיסור לפקוד את הפארקים הציבוריים ופתיחת צימרים ומלונאות צמודת קרקע תחת מגבלות היגיינה. בנוסף, תיבחן האפשרות להגדיל את מספר המשתתפים באירועים סמוך לל״ג בעומר, מתוך ציפייה שאנשים ירצו לחזור ולקיים חתונות.

בתוך כך, ברקע החזרה המסתמנת לבתי הספר שהחלה הבוקר בחלק ממוסדות הלימוד, נבחנת האפשרות לאשר את החזרה ללימודים במוסדות האקדמיים והאוניברסיטאות - עד 15 אנשים בכיתה, עם העדפה ללמידה מרחוק.

בתחום המסחר והקמעונאות, ישנה כוונה להעביר מתווה מדורג - לפיו ייפתחו הקניונים החל מעוד שבועיים (תוך בקרה תמידית על כמות האנשים במתחם), ואילו השווקים הפתוחים - רק בשלב שלאחר מכן. בינתיים, סוחרי השווקים מאיימים לפתוח את הדוכנים למרות האיסור, במידה והקניונים אכן ישובו לפעילות.

ב-17.5, גל ההקלות השלישי, צפויים להיפתח גם מכוני כושר ושיעורי הסטודיו בהם (תחת מגבלת מתאמן אחד לכל 10 מ״ר, עם חיטוי בין המשתמשים, וללא שימוש במלתחות), כמו כן יפתחו המוזיאונים והספריות הציבוריות.