משרד הבריאות אישר הבוקר (שני) כי ראש חטיבת הרפואה במשרד, ד"ר ורד עזרא, מונתה על ידי הנהלת המשרד כמינוי זמני לאחראית על הוצאתה לפועל של תכנית "מגן אבות ואמהות" לטיפול במשבר מגיפת הקורונה במוסדות הגריאטריים, בתי האבות והבחור המוגן. עזרא מונתה במקום מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א פרופ' רוני גמזו שסיים את תפקידו, וכבר הבוקר קיימה ד"ר עזרא ישיבה ראשונה בנושא. 

אבל בניגוד לגמזו שמלכתחילה היה פרוייקטור זמני לתקופת החירום הראשונה בעקבות מכת התפרצות המגיפה במוסדות לקשישים, ציפו משפחות הדיירים ומנהלי בתי האבות למינוי קבע של אדם חיצוני בסדר גודל של גמזו. ועד הפעולה של קבוצת משפחות הקשישים קיבלו בתדהמה את הידיעה ומסרו: "קבוצת המשפחות מזועזעת עד עמקי נשמתה מההחלטה על מינוי זה. לא נקבל מינוי מתוך משרד הבריאות אשר במעשיו ובמחדליו פגע באוכלוסיית הקשישים בבתי האבות ובמשפחותיהם. שילמנו מחיר כבד מקרב יקירנו. אין לנו אמון במשרד הבריאות ובמנהליו! נפעל בכל העוצמה והכח לבטל מינוי זה ולהציב מועמד ראוי וחיצוני לתפקיד זה שישלים את המשימה ברוח המנהיגות ובצעדי הניהול האמיצים שהתווה פרופ' גמזו".

מאיגוד בתי אבות ודיור מוגן (א.ב.א)  נמסר כי מינוי הזמני של ורד עזרא כמחליפתו של גמזו הוא אבסורד. "הרי את גמזו הביאו מבחוץ כאיש מקצוע מוערך על מנת לטלטל את המערכת ולהביא ראייה מקצועית מבחוץ לטיפול בבתי האבות. אז מה עשינו בזה שמעבירים את המושכות לגורם פנים משרדי?".