המל"ל המליץ הערב (שני) על הטלת סגר בל"ג בעומר, במתכונת דומה לזו שהייתה בפסח וביום העצמאות, על מנת למנוע יציאה למדורות בערב החג. המל"ל הציג את עמדתו בישיבת הממשלה המתנהלת כעת, אך חלק מהשרים הביעו התנגדות למהלך.

אחד השרים המתנגדים הוא שר הפנים, אריה דרעי, שאמר: "הנתונים שמפרסם משרד הבריאות בהחלט טובים, אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים. לכן, לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר".

כזכור, השרים מקיימים היום ישיבה על מנת לדון בהקלות נוספות על המשק, ובמשרד האוצר מתכוונים להציג לוח זמנים מפורט שיאפשר פתיחה של ענפים שטרם נפתחו כמו השווקים, חדרי הכושר והקניונים. מסתמן כי השווקים והקניונים ייפתחו ביום חמישי הקרוב, ללא רישום באמצעות אפליקציה וללא חלוקתם למתחמים. עם זאת, תתבצע ספירת האנשים הנכנסים. כמו כן, הממשלה תאשר את הצעת השר אופיר אקוניס לפתוח ביום חמישי ולא בשישי, כדי לא לגרום לעומס המוכר בסופי השבוע בקניונים.

בנוסף צפויה הממשלה לאשר קנס על סך של 5,000 שקלים לבעלי הקניונים אשר יפרו את ההנחיות. כמו כן, הממשלה צפויה לאשר השתתפות של עד 50 איש בחתונה בשטח פתוח החל מיום ראשון והתקהלויות של עד 20 איש בשטח פתוח כבר מהיום.