ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (שני) על מתווה החזרה לשגרת הקורונה של מדינת ישראל. אך בצד האופטימיות, נתניהו הכריז גם על "תמרורי האזהרה": תנאים שאם יתממשו, הממשלה תיאלץ לשוב אחורה ולהשיב את הסגר בו חיינו בשבועות האחרונים.

"יש כמה תמרורי אזהרה שיחייבו אותנו לחזור לאחור: אם נגיע ל-100 חולים חדשים ביום שאינם מתוך מוקדי ההתפרצות (חו"ל, בתי אבות, יישובים אדומים)-אנחנו עוצרים. המדד השני הוא קצב ההדבקה-כרגע אנחנו בהכפלה כל 31 יום. אם נגיע להכפלה כל עשרה ימים-אנחנו עוצרים. המדד השלישי הוא מספר החולים הקשים. כרגע אנחנו עם 90. אם נגיע ל-250-אנחנו עוצרים ומחשבים מסלול מחדש", אמר נתניהו.

"אנחנו עוקבים בדריכות אחר המדדים. אם תידלק נורה אדומה נהיה חייבים לשנות את המדיניות, וחלילה שנגיע למצב בו כל מה שעשינו ירד לטמיון. מבקש שתמשיכו לשמור על מרחק בטיחות שני מטר בין אדם לאדם, על היגיינה ועטיית מסכה. על בסיס ההישגים גיבשנו תוכנית מדודה ואחראית שמאפשרת לנו לחזור בהדרגה לשגרה חדשה, שגרת הקורונה. החזרת המרחב הציבורי והמשק לסוג של שגרה תמשיך להיות תלויה בכם ובמשמעת העצמית שלכם, במחויבות שלכם לערבות ההדדית, במחויבות שלכם", הוסיף.