החיסון בדרך? שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר אתמול במרכז הביולוגי בנס ציונה, שם הוצגה בפניו פריצת דרך מחקרית ביחס למציאת נוגדן לנגיף הקורונה. מדובר בנוגדן שמסוגל לתקוף את הווירוס ולהביא לנטרולו בגופם של החולים. 

על פי חוקרי המכון, שלב הפיתוח לנוגדן הסתיים וכעת הצוות ממשיך בהליך רישומו כפטנט. בשלב הבא, צפויים החוקרים לפנות לחברות בינלאומיות במטרה שאלו יוכלו להתחיל בייצור מסחרי המוני של הנוגדן, לו טרם נקבע שם. 

בנט בירך על ההתפתחות ומסר לאחר הביקור: "אני גאה באנשי המכון הביולוגי שהביאו לפריצת דרך אדירה. היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה. מערכת הביטחון כולה תמשיך לפעול בחזית המערכה מול הקורונה". 

לאחר הביקור, בעיריית ירוחם הודיעו על תכנית להקמת מפעל חיסונים במועצה. המודל מבוסס ייצוא ולפיו ייוצרו בירוחם עשרות מיליוני יחידות חיסון, בסוגים שונים, שיבטיחו את התצרוכת הישראלית בשגרה ובמקרה של מגיפה. 

טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם אמרה: ״משבר הקורונה הוכיח כי כל מדינה חייבת להבטיח את יכולת ההתגוננות שלה, באופן עצמאי ובלתי תלוי, גם מבחינה בריאותית. בכל העולם מוקמות כיום תשתיות ייצור לחיסונים, לצד תהליכי הפיתוח והניסוי".