יממה לאחר מסיבת העיתונאים בה הציגו ראש הממשלה והשרים את מתווה המעבר לשגרת קורונה, ובתחומי החיים השונים מתמודדים היום (שלישי) עם המציאות החדשה והשלכותיה.

משרד החינוך הודיע כי גני הילדים יחזרו לפעילות ביום ראשון הקרוב, על פי המתווה הבא: הפעילות בגני הילדים תתקיים בין השעות 7:55 - 14:00, והתלמידים יחולקו לשתי קבוצות קבועות, כשכל קבוצה תהווה מחצית הגן. בכל קבוצה יהיו עד 18 תלמידים. הצוות החינוכי הקבוע בגן יעבוד על פי מערכת השעות הרגילה שלו, בעוד גננת וסייעת משלימה יעבדו עם עד שש קבוצות תלמידים, על פי היקף משרתן. 

כל קבוצה תחולק ל-2 קבוצות משנה קבועות, אשר יופרדו ויעבדו במרחבים נפרדים במרחבי הגן ובחצרות. לצוות הגן יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה, תוך שמירה על כללי משרד הבריאות, בדגש על שטיפת ידיים לפני כל מעבר. כל קבוצה תלמד שלושה ימים רצופים בגן, ולאחריהם שלושה ימים של למידה מהבית באמצעות "מערכת השידורים הלאומית".

בחברה הערבית בה לומדים חמישה ימים בשבוע, יופעל מודל החלפה של ימי הלמידה בין הקבוצות משבוע לשבוע. שבוע אחד יתקיימו שלושה ימי למידה בגן, ויומיים של למידה מהבית. בשבוע השני יתקיימו יומיים למידה בגן ושלושה ימים של למידה מהבית. תותר כניסה לצוות מסייע, אשר נקבעה זכאותו של ילד לקבל על פי חוק.

שר החינוך רפי פרץ, אמר: "גני הילדים (3-6) שבים לפעילות. כחלק מהחזרה ההדרגתית של כלל מערכת החינוך, החליטה הממשלה לאמץ את מתווה המשרד ולהחזיר לפעילות סדירה את גני הילדים. הנחיתי את הדרג המקצועי לפעול ביעילות המירבית על מנת להגיע לרמת מוכנות גבוהה ביום ראשון הקרוב, עם חזרת הילדים. ההורים ישובו לעבודתם ובכך המשק יחזור לפעילות והילדים לשגרת יומם, כמובן תוך הקפדה מירבית על הנחיות משרד הבריאות".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר: "אנחנו נערכים לפתוח את הגנים, וכבר התחלנו בהכנות הנדרשות. ביקשנו ממנהלות ומנהלי הגנים להפסיק עם הלמידה מרחוק כדי שיוכלו להקדיש את הימים הבאים להיערכות, לארגון הגן והכנתו לקראת קבלת פניהם של הילדים ולאפשר גם לרשויות להיערך בהתאם. אני רוצה להודות לצוותי החינוך שעושים יום יום מלאכת קודש בבתי הספר ובגנים".

במקביל, בארגון "בטרם לבטיחות ילדים" התריעו מפני סכנות אפשריות הטמונות בחזרתם של תלמידי כיתות א'-ג' ללימודים השבוע, בשל אי הקפדה על נהלי בטיחות, ובעיקר בשל החשש כי הילדים יאלצו לחצות לבד את הכביש, מכיוון שתלמידי כיתות ו', המפעילים את משמרות הזה"ב, טרם חזרו ללימודים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון: "בימים רגילים מרבית תלמידי הכיתות הנמוכות הולכים בסוף יום הלימודים לצהרונים, הדואגים לאסוף אותם בבטחה משער בית הספר. בשלב זה, כשהצהרונים אינם מורשים לפעול ותלמידי כיתות ו' המפעילים את משמרות הזה"ב עוד לא שבו ללימודים, אנו חוששים ממצב שבו ילדים מתחת לגיל 9 יחצו כבישים לבד. מחקרים מהעולם מראים כי לילד מתחת לגיל תשע אין את היכולות הקוגניטיביות והפיזיות לאמוד מרחקים, להעריך סיכונים ולקבל החלטה שקולה בעת חציית כביש. מכאן עולה שמדובר בסכנת נפשות".

בתוך כך, בממשלה התגלעו חילוקי דעות בנוגע לאפשרות להטיל סגר כללי בל"ג בעומר, בדומה לזה שהוטל בפסח וביום העצמאות. חלק מהשרים דרשו להטיל סגר מלט מחשש להגעה מאסיבית להר מירון ולמדורות, חרף האיסור להתקהלויות. מנגד, יש שרים שטענו כי הדבר מיותר ואין להעניש את כלל הציבור מחשש מחלק ממנו פן יהפר את הכללים. הנושא היה אמור לעבור שני שלבים: דיון מצומצם אצל ראש הממשלה, ולאחר מכון דיון בממשלה. הדיון בממשלה טרם נקבע.

מסתמן כי יוטלו הגבלות תנועה, ותיאסר הדלקת מדורות בשטחים ציבוריים. בצפת וביישובים נוספים באזור הר מירון חוששים כי חרף ההנחיות הקהל יגיע לאזור בזמן ההדלקות.