מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בעקבות ההודעה על המעבר לשגרת קורונה אמש.

"לא רק שיטחנו את העקומה אלא ממש הורדנו אותה, ראיתם את הנתונים של ישראל ביחס למדינות אחרות. הצטיינו במאבק בקורונה וההצטיינות הזאת היא של הציבור הישראלי. ירדנו מהשיא של 700 חולים חדשים ביום לעשרות חולים בודדים", אמר.

"אבל, הקורונה לא נעלמה, לא מהחיים שלנו ולא מהעולם. ראינו מדינות שהצליחו להתמודד אבל אחר כך הייתה שם התפרצות מחודשת. אנחנו נכנסים לשלב הרבה יותר מורכב התמודדות עם הקורונה. עכשיו ההדבקה יכולה להיות בהרבה מאוד מקומות, ולכן אנחנו חייבים הרבה יותר להקפיד על הכללים", הוסיף.

"אני שומע את הבלבול בציבור, אבל בסוף המאבק בקורונה מבוסס על שלושה כללים פשוטים: הראשון הוא מסיכה. האפקטיביות של המסכה עולה ככל שמשתמשים בה. הדבר השני הוא המרחק בין בני אדם, תהיו מרחק של שני מטר אחד מהשני, המחלה עוברת ברסס טיפתי וככל שאנחנו במרחק גדול אנחנו מוגנים. הכלל שהשלישי הוא שמירה על היגיינה תשטפו ידיים כמה שיותר פעמים, תחטאו משטחים, תקפידו לא לחלוק ציוד, ולא לאכול ביחד עם אנשים אחרים", המשיך.

"הרבה מאוד פעמים הופעתי בפניכם ואמרתי לכם על הגבלות וסגירות, עכשיו אנחנו בפרק חדש, יש לנו מפת דרכים עד אמצע חודש יוני ואנחנו מקווים שנוכל לעמוד באבני הדרך שלה. חלק מהדברים כבר קרו וחלק יקרו בקרוב. מכיוון שאנחנו הולכים בטריטוריה לא מוכרת אנחנו צריכים לוודא שאנחנו במסלול הנכון. יש המון סימני אזהרה שצריך לשים לב וביניהם שלושה עיקריים. סימנו לנו כללים: 1 - עד 100 חולים ביום. 2- קצב ההכפלה של החולים. אם נראה שקצב ההכפלה מתקרב ל-10 ימים נדע שאנחנו באזור סיכון. 3 - מספר החולים הקשים - הצבנו אותו על 250, מעולם לא היינו במצב הזה, אם נתקרב לשם נצטרך לחשב מסלול מחדש, ונחשוב איזה שינויים נצטרך לעשות כדי להימנע מהתפשטות המחלה שוב" פירט בר סימן טוב.

"אין יותר את מגבלת 100 המטרים, אפשר לצאת מהבית בחופשיות, אפשר לבקר משפחה בקרבה ראשונה ומאפשרים לבקר חברים, תקפידו שכל פעם ייפגשו רק שני משקי בית ולא יותר. תקפידו על מרחק של שני מטר, מסכות, ואם אתם אוכלים תראו שיש כמה שפחות כלים משותפים. אנחנו מאפשרים התקהלויות בחוץ עד 20 איש, ביום חמישי ייפתחו הקניונים, חדרי הכושר, נפתחו כבר כיתות א'-ג', בשבוע הבא ייפתחו מעונות היום וגני הילדים וגם הצימרים חוזרים לפעילות", הוסיף לפרט.

בהמשך התייחס לחזרתה של תרבות הפנאי: "אנחנו נאפשר התקהולוית של עד 50 איש כדי לאפשר את עונת החתונות, ייפתחו המוזיאונים, אם נצליח נעבור לשלב השלישי בו נאפשר יותר התקהלויות, אפילו עד 100 איש, יחזרו החוגים, החינוך הבלתי פורמלי. מקווים שנוכל לאפשר את גני השעושעים, הספורט התחרותי, והמסעדות, מקווים שנוכל לעשות עד סוף החודש הזה. אנחנו מקווים שנגיע בעוד חודש וחצי למצב שבו נוכל להתיר כמעט את כל הפעילויות".

"אנחנו רוצים לראות שהשחרור שהתחלנו לפני כשבועיים לא מאפשר התפרצות נוספת של המחלה. אם נקפיד על הכללים נוכל להתקדם, נמשיך להצטיין במלחמה בקורונה", סיים בר סימן טוב את דבריו.