בתל אביב נערכים לקראת חזרה מלאה לשגרה, כאשר היום (שלישי) יחודשו אכיפת חוקי החנייה, גם בכחול-לבן. בנוסף, תאסור העירייה מהיום חנייה במקומות המיועדים להורדת והעלאת נוסעים ובסמיכות למוסדות חינוך והחל מיום ראשון גם תבוטל הוזלת התעריפים היומיים לחנייה בחניוני החברה העירונית "אחוזות החוף".

ההערכות הן שבמהלך משבר הקורונה העירייה הפסידה הכנסות של עשרות מיליוני שקלים מקנסות חנייה וזאת, בנוסף לאובדן הכנסות גבוה מארנונה ואגרות.

במקביל, גם נערכים בתל אביב לפתיחת בתי הקפה, המסעדות והברים לישיבה ובמקביל לפתיחת חופי הרחצה בצל המגבלות. העירייה מתכוונת לאפשר לעסקי מזון שיגישו בקשה להגדיל את שטחי הצבת השולחנות במרחב הציבורי. זאת, לנוכח הצורך לשמירת מרחק של כשני מטרים בין השולחנות.

שומרים על מרחק שני מטר בחוף פרישמן (צילום: אבשלום ששוני)
שומרים על מרחק שני מטר בחוף פרישמן (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, אתמול הוצבו בחוף פרישמן עשרות כיסאות לשיזוף, תוך הקפדה על שמירת מרחק ביניהם. המתווה החדש של עיריית תל אביב כולל הצבת כיסאות בצמדים ובין צמד לצמד להקפיד על המרחק הנדרש. במקביל לכיסאות, הוצבו גם שמשיות במרחק של כשלושה מטרים ביניהן. בינתיים, שירותי ההצלה לא חודשו וחופי הרחצה לא נפתחו רשמית.

יו"ר איגוד ערים כנרת וראש מועצת עמק הירדן, עידן גרינבאום הזהיר שלנוכח הנחיות סותרות שאינן מתואמות לדבריו בין משרדי הממשלה לגבי חופי הרחצה במדינה, עלולים להיגרם אסונות בשל היעדר שירותי הצלה ועזרה ראשונה בחופים.

"המצב בשטח מביא לאבסורד, כאשר מצד אחד מנחים אותנו משרדי הפנים והבריאות להמשיך ולסגור הרמטית את חופי הכינרת ולסלק אנשים המגיעים לחופים ומצד שני, מאשר משרד התרבות שייט לספורטאים, כאשר אין לנו אישור להפעלת שירותי הצלה בחופים", הוא התריע.

לדבריו, שערי החופים נעולים ואין גישה אליהם וזאת, בהתאם להנחיות של אותם משרדים. "כיצד ומי אמור לבצע בדיקה של זהות השייטים ולבדוק האם הם אכן ספורטאים? האם השייטים יפרצו את המחסומים והשערים הנעולים נגד החוק וההנחיות כדי להגיע לחופים? במידה וחלילה יפצע או יטבע שייט, מי יסייע בהצלתו באין שירותי הצלה בחופים? על מי תוטל האחריות לביטחונו?" הוא הקשה.

באיגוד ערים כנרת ובכפר הנופש ונמל עין גב מעריכים שמבקרים רבים ירצו להגיע כבר בקרוב על מנת לחזות בחוויה של מראות הכנרת המלאה. "הקיץ כבר כאן והציבור לא עומד בתקנות ומגיע לחופים בניגוד להנחיות, כי הקהל מעוניין לצאת מהסגר למרחב, לבילוי ורחצה בכנרת", אמר עוד גרינבאום.