המשטרה נערכת לקראת חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון, ובשל התקנות לשעת חירום למניעת התקהלות - תתקיים ההילולה בקבר הרשב"י במתכונת מצומצמת. כוחות משטרה ומג"ב, בסיוע ג'יפים ורחפנים, יתפרסו באזור כדי למנוע הגעה של המונים להר. במשטרה מבהירים כי רק אזרחים אשר קיבלו אישור מראש להשתתף באירועים המצומצמים יורשו להגיע, וכי מי שיפר את ההנחיות וידליק מדורה במקום - ייקנס בסכומים שבין 500 ל־2,000 שקל.

במתחם הקבר יתקיים אירוע מצומצם ביום שני בערב, שבמהלכו יהיו שלוש הדלקות של מדורות בין שמונה בערב לשתיים לפנות בוקר. מתחם ההדלקה יהיה סגור ולא תתאפשר כניסה אליו, למעט 50 משתתפים שאושרו מראש, בכל הדלקה.  ההדלקות יועברו בשידור ישיר באמצעי התקשורת, כדי לאפשר לכל הציבור לצפות בהן מבתיהם. 

מספר הנפטרים בישראל מנגיף הקורונה עלה אמש ל־240. מספר החולים במצב קשה ירד ל־83. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן מינו אתמול את פרופ' נמרוד מימון, מנהל מחלקה פנימית ב׳ בבית החולים סורוקה בשמונה השנים האחרונות, לעמוד בראש תוכנית "מגן אבות ואימהות" של משרד הבריאות, שגובשה על ידי היו"ר הקודם פרופ' רוני גמזו, ושמרכזת את הטיפול במניעת התפשטות הקורונה בבתי האבות.

יו"ר איגוד בתי האבות, רוני עוזרי, בירך על המינוי, אבל הזהיר: "אף ממונה לא יכול להצליח בתפקידו ללא משאבים וכלים ליישום מול ארבעה משרדי ממשלה. ההמלצות של פרופ' גמזו במסגרת התוכנית מצוינות, אבל בלי מימון - לפרויקטור, מנוסה ככל שיהיה, לא תהיה יכולת ליישם אותן. זו תהיה פגיעה אנושה ברבבות דיירים בבתי האבות". 

במהלך ביקור אתמול של הנשיא ראובן ריבלין ושר הביטחון נפתלי בנט במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה, בליווי חוקרי המכון ומנהלו, פרופ' שמואל שפירא, ועוזר שר הביטחון להתגוננות, תא"ל (במיל') משה אדרי, הציגו החוקרים פיתוח משמעותי של סדרת נוגדנים המנטרלים את נגיף הקורונה באמצעות מנגנונים שונים שמקורם בחולי קורונה.

מדובר בהישג עם פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה, אך לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. להערכת מדעני המכון, פריצת הדרך הטכנולוגית הזו עשויה לקצר את התהליך לכדי מספר חודשים והיא אמורה לתת מענה גם במקרה שהנגיף עובר מוטציה. בימים הקרובים יירשם פטנט על הנוגדנים שפותחו, ולאחר מכן יפורסם גם מאמר מדעי על ידי חוקרי המכון, לביקורת עמיתים.

"בשבוע שעבר חגגנו 72 שנות עצמאות", אמר ריבלין, "עצמאות ביולוגית היא חיונית למדינת ישראל. בעולם כולו מייחלים ליום שבו יימצא נוגדן, חיסון, תרופה או טיפול שיאפשרו לנו להציל חיים. משיחותיי עם מנהיגי העולם עולה שבכל הקשור לפריצות דרך ולחדשנות - הם נושאים אלינו עיניים. התהליך מורכב ואורך זמן, אבל כל פריצת דרך שלכם היא צעד משמעותי לניצחון".